استاندار خراسان جنوبی گفت: کلیات سند توسعه ورزش قهرمانی استان تصویب شد و جزئیات آن برای بررسی بیشتر در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار می‌گیرد.

جواد قناعت در نشست شورای تربیت بدنی و ورزش استان اظهار کرد: در جلسه آینده این شورا برای تصویب جزئیات سند توسعه ورزش قهرمانی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به دستورکارهای ارائه شده در این نشست افزود: برق سالن ورزشی شمال شهر بیرجند با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای تکمیل استخر شنای شهرستان خوسف اختصاص یافته که تاکنون ۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار پرداخت شده و مابقی نیز به‌زودی تخصیص می‌یابد تا این پروژه ورزشی آماده بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: ۵۰ میلیارد ریال هم برای تکمیل سالن ورزشی هزار و ۵۰۰ نفری فردوس از محل اعتبارات استانی اختصاص یافت که در اولین تخصیص‌ها پرداخت خواهد شد تا هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

قناعت افزود: زمین چمن مجموعه ورزشی شهید شهپر بیرجند نیاز به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که در اولین‌ تخصیص‌ها ۳۰ درصد آن تامین خواهد شد.

اجرای ۴۲ پروژه ورزشی در دولت سیزدهم

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم تاکنون ۴۲ پروژه ورزشی با اعتبار ۵۳۰ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری رسیده است.

محسن قطبی افزود: تمامی اقدامات حوزه تربیت بدنی و ورزش باید مصوبه شورای تربیت بدنی و ورزش استان را داشته باشد که این تصمیم شامل همه طرح‌های حوزه ورزش اعم از ورزش و جوانان، ادارات و ورزش قهرمانی می‌شود.

 

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان را ۳۴ هزار و ۸۵۲ نفر ذکر کرد و گفت: ۶ ماه نخست امسال ۹۸۸ برنامه در حوزه ورزش همگانی برگزار شده که ۴۷۴ رویداد ورزشی در سطح روستاها بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم در ورزش قهرمانی ۲۵۳ مدال کشوری و ۱۴ مدال بین المللی در بخش ورزش استان کسب شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۱ طرح ورزشی در دست اقدام است گفت: نهبندان با ۱۴ طرح بیشترین طرح‌های نیمه تمام ورزشی را دارد.

قطبی یادآور شد: ۲۳ پروژه ورزشی بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ۳۰ پروژه باقیمانده اولویت‌دار استان که حداقل ۵۰ درصد پیشرفت دارند، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: تکمیل و تجهیز خانه جوان بیرجند نمونه‌ای از این پروژه‌هاست که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قطبی با اشاره به پروژه‌های مشارکتی با نهادهای انقلابی، خصوصی، خیرین و منابع متفرقه اظهار کرد: ۳۶ پروژه در سطح استان با این شرایط وجود دارد که ۶۳۰ میلیارد ریال ارزش ریالی آنها است.

وی از افتتاح ۱۰ پروژه ورزشی با اعتبار ۱۶۹ میلیارد ریال همزمان با هفته تربیت بدنی امسال خبر داد و گفت: این پروژه‌ها ۲۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه می‌کند که چمن مصنوعی علی آباد بیرجند و چمن مصنوعی همت آباد زیرکوه از جمله آنها است.

در نشست امروز با تصویب طرح احداث یک مکان ورزشی در روستاهای بالای ۵۰۰ نفر استان در افق ۱۴۰۴، الزام به گزارش ۶ ماهه احداث‌ ورزشی جدید دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی به دبیرخانه شورا و دستورالعمل اجرایی ماده ۵۳ (یک درصد سهم ورزش) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و اجرای آن در استان موافقت شد.