استاندار خراسان جنوبی گفت: جهت‌گیری دولت و نظام بر توسعه شرق کشور است لذا تکمیل کریدورهایی که از چابهار شروع و به آسیای میانه متصل می‌شود از مهمترین پروژه‌های بین‌المللی در زمینه ریل و جاده است.

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث میدان ورودی شهر شوسف در شهرستان مرزی نهبندان افزود: در حال حاضر ۴۴۰ کیلومتر از کریدور شرق در این استان وجود دارد.

طول کل کریدور مذکور واقع در مسیر چابهار- زاهدان- بیرجند- مشهد یکهزار و ۵۹۶ کیلومتر است که در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حداکثر در چند ماه آینده ۳۸ کیلومتر باقیماند این کریدور در محور نهبندان – زاهدان به مناقصه گذاشته می‌شود تا اعلام کنیم هیچ قطعه‌ای از این کریدور باقی نمانده است و شاهد کاهش تصادفات و بالا رفتن ایمنی و توسعه منطقه خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با فعالیت و تلاشی که در جهت توسعه استان شکل می‌گیرد شاهد ریل‌گذاری مناسب و خدمت به مردم استان هستیم.

وی عنوان کرد: در یکسال گذشته با ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های حاکمیتی استان و تقسیم کار بین آنها، روند توسعه رشد بیشتری گرفته است.

معتمدیان با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دستگاه معین توسعه شهرستان نهبندان در نظر گرفته شده است گفت: نهبندان جزو ۳۱ شهرستان اولویت‌دار رفع محرومیت در وزارت کشور انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: امید است در برنامه میان مدت شهرستان مرزی نهبندان به شاخص توسعه برسد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در ۴۰ سال گذشته برای توسعه مناطق محروم و کم برخوردار اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است از جمله اینکه اکنون روستاهای زیر ۲۰ خانوار جمعیت استان حتی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی یادآور شد: در حال حاضر همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از برق برخوردار هستند این در حالیست که استان پهناور، جمعیت آن کم و روستاها با فاصله زیاد از هم قرار دارند.

معتمدیان با اشاره به توسعه فضاهای درمانی، آموزشی، آب، راه‌ها و سایر در دوران انقلاب اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم، زمینه ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم را فراهم کنیم تا بخشی از نگرانی و دغدغه مردم به ویژه در شهرستان مرزی نهبندان رفع شود.

وی افزود: در شرایطی که جبهه استکبار به دنبال محدودسازی فعالیت‌های نظام و دولت است همه مسوولان نیز شبانه‌روزی برای رفع مشکلات مردم می‌کوشند و وظیفه داریم با روحیه جهادی خدمت‌گذاری به مردم را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه راه‌ها اقدامات خوبی انجام شده است اظهار داشت: در حال حاضر پروژه بلاتکلیفی در حوزه‌ راه‌های شهرستان مرزی نهبندان وجود ندارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: احداث میدان ورودی شهر شوسف یکی از مطالبات مردم این منطقه بود که نقش اساسی در کاهش تصادفات و ایمنی محورهای شوسف خواهد داشت.

عملیات احداث احداث میدان ورودی شهر شوسف با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استان و شهرستانی در هشتمین روز دهه فجر آغاز شد.

این پروژه با هدف ساماندهی ترافیک ورودی شهر، زیباسازی ورودی، تأمین ایمنی حمل و نقل و عابر پیاده و همچنین استفاده از پارک حاشیه شهر اجرا می‌شود.

این پروژه شامل باندهای تندرو و کندرو، پارکینگ، زیرگذر عابر پیاده و میدان است، همچنین احداث میدان بیضوی شکلی به قطر ۱۲۰ در ۴۵، احداث یک پل به قطر ۱۲ متر و تعریض پل موجود از دیگر مشخصات فنی این پروژه پیش بینی شده است.

استاندار خراسان جنوبی در هشتمین روز دهه فجر برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های شاخص به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه سفر کرد.

افتتاح و کلنگ‌زنی یک هزار و ۶۱۴ طرح عمرانی همزمان با دهه فجر در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک‌ هزار و ۴۵۹ طرح و پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.