عملیات اجرایی چهار پروژه زیربنایی در محورهای اصلی خراسان جنوبی در هشتمین روز دهه فجر با حضور استاندار و جمعی از مسوولان آغاز شد.

عملیات اجرایی این پروژه‌ها به طول ۸۳ کیلومتر باند دوم در چهار قطعه از محورهای مختلف استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان روز شنبه به طور همزمان در قطعه ۴ محور بیرجند – زاهدان آغاز شد.

این پروژه‌ها در چهار محور شامل  قطعه ۴ باند دوم بیرجند – زاهدان به طول ۲۰ کیلومتر و با اعتبار ۶۳۵ میلیارد ریال، قطعه چهار سربیشه – درح – میل ۷۸ به طول ۲۱ کیلومتر و با اعتبار ۵۴۸ میلیارد ریال، قطعه سه قاین – کالشور به طول ۲۲ کیلومتر و با اعتبار ۵۵۲ میلیارد ریال و احداث قطعه یک باند دوم فردوس – سرایان به طول ۲۰ کیلومتر و با اعتبار ۷۶۵ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این آیین گفت: محور چابهار به مشهد یکی از ۱۰ کریدور اصلی کشور به طول یک هزار و ۵۷۰ کیلومتر است که ۴۱۴ کیلومتر آن در خراسان جنوبی قرار دارد.

مهدی جعفری ادامه داد: محور بیرجند به زاهدان ۲۴۱ کیلومتر است که تاکنون ۷۵ کیلومتر به بزرگراه تبدیل شده  و ۵۳ کیلومتر در محور بیرجند به قاین باقی مانده است و در محور بیرجند به زاهدان نیز پیمانکار مشغول بکار بوده و امروز پیمانکار چهارم در این محور فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: حد فاصل محور بیرجند به نهبندان با انتخاب پیمانکار و اخذ مجوز برای ۳۰ کیلومتر دیگر در آینده نزدیک تعیین تکلیف خواهد شد و حد فاصل نهبندان به شوسف و بیرجند با اقدام پنج پیمانکار تبدیل با کارگاه راهسازی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: مجموع پیمان‌هایی که تاکنون در این پروژه‌ها منعقد شده است ۲۰۷ میلیارد تومان است و تا پایان سال ۹۹ باند دوم محور بیرجند به سربیشه به بزرگراه تبدیل خواهد شد.

وی افزود: قطعه محور شوسف – نهبندان برای هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

جعفری یادآور شد: اعتبار پروژه‌های راه و شهرسازی در این استان سال گذشته ۳ میلیارد تومان بود که با حمایت دولت و انجام سفر نوبخت به استان با افزایش ۱۳ برابری به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ پروژه باند دوم و برون مرزی فراه افغانستان و ۲ پروژه راه آهن در استان آغاز شده که مجموع اعتبار آن ۷۵۰ میلیارد تومان است.

استاندار خراسان جنوبی در هشتمین روز دهه فجر برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های شاخص به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه سفر کرد.

افتتاح و کلنگ‌زنی یک هزار و ۶۱۴ طرح عمرانی همزمان با دهه فجر در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک‌ هزار و ۴۵۹ طرح و پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.