?مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش حضوری مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی از ساعت ۷:۳۰ صبح روز سه شنبه چهارم بهمن ماه آغاز می شود.
سید علیرضا موسوی نژاد با بیان این مطلب در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان، به از سرگیری مجدد آموزش حضوری در مدارس استان گفت و خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد مدیریت مصرف انرژی استان، فعالیت مدارس متوسطه اول و دوم از ابتدای هفته برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری آغاز شده است.
?وی تصریح کرد: فعالیت آموزش حضوری مدارس ابتدایی، مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی نیز در سراسر استان از صبح سه شنبه چهارم بهمن ماه از سرگرفته می شود.
?مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه این بازگشایی ها به جهت همراهی خوب مردم در صرفه جویی در مصرف گاز خانگی حاصل شده، گفت: مدیران مدارس روز دوشنبه برای کنترل سیستم های گرمایشی و رفع نقص های احتمالی در مدارس حضور خواهند داشت و شرایط را برای بازگشایی مدارس در روز سه شنبه فراهم خواهند کرد.
?موسوی نژاد با اشاره به تعطیلی چند روزه مدارس و سرد بودن فضاهای آموزشی استان نیز اظهار داشت: سیستم های گرمایشی از دوشنبه شب برای گرم شدن مدارس روشن خواهند شد.
?وی با بیان اینکه برخی از مدارس استان مشعل دوگانه سوز دارند که اینها با سوخت جایگزین به فعالیت خود ادامه خواهند داد، متذکر شد: در مدارسی که مشعل ندارند، گاز توسط کارشناسان شرکت گاز مجدد وصل خواهد شد تا از صبح سه شنبه تمامی مدارس ابتدایی استان، پیش دبستانی ها و مهدکودک ها فعال شوند.
?مدیرکل اموزش و پرورش در خصوص ساعت شروع کلاس های درس نیز گفت: ساعت شروع مدارس برابر همان برنامه تدوین شده از سوی آموزش و پرورش یعنی ساعت ۷۰:۳۰ صبح خواهد بود و تغییری در ساعت حضور دانش آموزان در مدارس ایجاد نخواهد شد.
?موسوی نژاد از والدین خواست دانش آموزان را در ساعت مقرر به مدرسه برسانند تا در امر تحصیل آنها خللی ایجاد نشود.
?وی در خصوص مراکز شبانه روزی هم با بیان اینکه این مراکز در سطح استان فقط در مقاطع متوسطه است، تصریح کرد: طبق توافق با شرکت گاز، گاز این مراکز خوابگاهی نیز از جمعه وصل و سیستم گرمایشی آنها روشن خواهد شد تا دانش آموزان از صبح شنبه در کلاس های درس حضور داشته باشند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور