مسوول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۴۰ نفر از طلاب استان به‌صورت سه شیفت در پنج پیک کرونا برای همکاری با کادر درمان در بیمارستان‌های ولیعصر (عج) بیرجند، طبس، فردوس و قاین حضور یافتند.

حجت الاسلام “مجتبی مرادی” در دیدار جمعی از نمایندگان طلاب و دانشجویان بسیجی با حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند که به مناسبت هفته بسیج انجام شد، افزود: جامعه طلاب و روحانیون با وجود اینکه آسیب‌دیده کرونا بودند اما در بخش‌های مختلف با کادر درمان یا طرح کمک‌های مومنانه همکاری کردند که بسیار ارزشمند است.

وی این فعالیت‌ها را خودجوش و جهادی توصیف کرد و گفت: از آنجا که اوایل شیوع کرونا اموات این بیماری تیمم داده می‌شدند اما طلاب خراسان جنوبی به‌صورت خودجوش پای کار آمدند تا اموات غسل شوند و بعد از دستور نماینده ولی فقیه در استان این فرصت مهم با همکاری طلاب برای متوفیان کرونایی انجام شد.

مسوول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی به حضور این قشر در بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه ابتدا تصور می‌شد طلبه‌ها در امور اجتماعی حضور ندارند از طرفی شبهات فضای مجازی هم زیاد بود اما همان ۱۰ روزی که طلاب بسیجی در بیمارستان حضور داشتند، نگاه‌ها تغییر یافت به‌طوری که همچنان بعد از کاهش آمار فوتی‌ها کادر درمان خواستار ادامه همکاری طلاب و روحانیون در محیط بیمارستان بودند.

وی با اشاره به حضور روحانیون در نهضت کمک مومنانه بیان کرد: علیرغم اینکه طلبه‌ها آسیب‌دیده از کرونا بوده‌اند اما در این زمینه نیز حضور فعال و موثری داشتند.

حجت الاسلام مرادی گفت: در حال حاضر ۳۱ پایگاه بسیج فعال در حوزه طلاب و روحانیون استان داریم که ۳۸ گروه جهادی در آنها فعال است.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این نشست گفت: بسیج دانشجویی به عنوان یک حلقه میانی امام و امت و پاسدار انقلاب اسلامی در دانشگاه، وظیفه سنگینی را بیش از پیش بر دوش خود احساس می‌کند.

رضا بهدانی افزود: تعابیری مثل مدرسه عشق، معراج اندیشه پاک اسلامی، شجره طیبه و مصداق کاملی از ایثار و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق، سنگینی این بار را بیشتر می‌کند و پیمودن این مسیر یعنی مسیر بسیجی شدن و بسیجی ماندن جز با شناخت به موقع تکلیف و عمل به موقع آن و توکل و توسل ممکن نیست.

وی اظهار داشت: در بسیج دانشجویی سال گذشته برای انجام وظایف برنامه‌های مختلفی اجرا شد از جمله برگزاری اردوهای جهادی مختلف که حرکت این اردوها به سمت تخصصی شدن و زمینه‌ساز تربیت کارگزاران برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و جهادگران با رنج زندگی در این مناطق و رنج کار در موقعیت‌های ویژه و اضطراری آشنا هستند.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نگاه مساله‌محوری بسیجیان در سال‌های اخیر باعث شده با نگاه به رنج‌ها، سختی‌ها و موقعیت‌های اضطراری به‌ویژه در دوران کرونا، انسان‌های تحول‌گرا  با درک سختی‌های راه و سختی‌های تحول در این مسیر، برای پیشبرد اهداف نظام تربیت شوند.

وی افزود: مهمترین رسالت و هدفی که مقام معظم رهبری برای تشکل‌های دانشجویی به‌ویژه بسیج دانشجویی ذکر کردند، تربیت نیرو است و لازمه این کار نیز فراگرفتن منظومه فکری امامین انقلاب و تسلط بر آن برای جلوگیری از انحرافات است که در این زمینه هم برنامه‌های مختلفی در سطح استان اجرا شده است.

بهدانی راه‌اندازی قرارگاه بصیر، ستاد سرنوشت و ستاد گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی را دیگر فعالیت‌ها با همکاری دانشجویان و طلاب عنوان کرد و گفت: یکی از برکات این برنامه‌ها در استان کار کردن نزدیک دانشجویان و طلاب بوده که برای دانشجویان هم شیرین است.

وی برگزاری یادواره شهدای دانشجو و تقویت نگاه مساله‌محوری در دانشجویان را از دیگر برنامه‌های محوری بسیج دانشجویی ذکر کرد.

۲۹ آبان تا پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.

هزار و ۵۸۹ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج امسال با شعار محوری «بسیج پاره تن مردم» در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.