مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای محرومیت‌زدایی بخش درح شهرستان سربیشه به کمیته امداد استان تخصیص یافت که براساس اولویت هزینه می‌شود.

رضا سلم‌آبادی  افزود: لازمه هزینه کرد این اعتبار مشخص شدن اولویت‌های محرومیت‌زدایی در بخش درح و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی است.

وی اظهار داشت: تاکنون نشست‌های متعدد برای مشخص شدن پروژه‌ها برگزار و اولویت‌بندی آن تقریبا انجام شده است که در صورت نهایی شدن به مرحله اجرا می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی عنوان کرد: بر همین اساس برای هر پروژه، قرارداد سه جانبه‌ای با دستگاه‌های مختلف به امضا می‌رسد تا در یک کار مشارکتی با استفاده از اعتبارات تخصیص یافته محرومیت‌زدایی بخش درح انجام شود.

وی نوسازی مدارس، کشاورزی، آب و فاضلاب روستایی، صدا و سیما را از جمله دستگاه‌هایی برشمرد که نیاز است برای این محرومیت‌زدایی پای کار باشند و افزود: پس از امضای قراردادها عملیات محرومیت‌زدایی در سال جاری آغاز خواهد شد.

سلم آبادی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۲ پروژه در حوزه‌های مختلف مشخص شده است گفت: هنوز تصویب این پروژه‌ها به مرحله نهایی نرسیده اما امیدواریم با تفاهم نامه‌هایی که کمیته امداد و دستگاه‌های دیگر امضا می‌کنند این مهم به انجام رسد.

وی یادآور شد: برای برخی از دستگاه‌های اجرایی که قدرت تامین اعتبار این موضوع را نداشته باشند استانداری نیز همکاری می‌کند اما لازمه اجرای سند محرومیت‌زدایی بخش درح همکاری همه بخش‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: بر اساس سند محرومیت‌زدایی بخش درح باید پروژه‌های تعریف شده ظرف مدت پنج سال به تکمیل برسد اما تلاش بر این است که مدت اجرای پروژه‌ها به سه سال کاهش پیدا کند.

پانزدهم مهر امسال و همزمان با برگزاری مراسم روز ملی روستا و عشایر، استانداری خراسان جنوبی برای رفع محرومیت از چهار شهرستان محروم استان، تفاهم‌نامه‌هایی را با چهار دستگاه معین به امضا رساند که یکی از آنها تفاهم‌نامه‌ای بود که در راستای رفع محرومیت و ایجاد شاخص‌های توسعه در بخش درح شهرستان سربیشه با کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد.

شهرستان مرزی سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند دارای سه بخش مرکزی، مود و درح است.