?استاندار خراسان جنوبی :
?برای ارتقاء موقعیت هلال احمر تلاش می کنیم

?استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت موضوع،برای ارتقاء موقعیت هلال احمر استان تلاش می کنیم.
ملانوری با بیان این مطلب در دیدار مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: هلال احمر، سازمانی مردم نهاد و بین المللی است که وابستگی به هیچ بخش و حوزه ای ندارد و صرفاً در زمینه خدمت به مردم اقدام می کند.
?وی با اشاره به حوزه فعالیتی هلال احمر، تصریح نمود: کار داوطلبان هلال احمر زمانی آغاز می شود که حادثه، آسیب، الم و دردی بر جامعه وارد می شود لذا کار این مجموعه، کار در شرایط سخت است.
?به گفته وی؛ جمعیت هلال احمر، فرصت و موقعیت خوبی برای خدمت به خلق است.
?استاندار به اقلیم و وضعیت جغرافیایی استان اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی مثل استان های همجوارش کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان، گرفتار انواع حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی می باشد.
?ملانوری افزود: جاده های طولانی در کویر، طوفان، سیل، زلزله و… پیامدهای قابل تأملی را برای این استان ها رقم زده اند.
?وی تصریح نمود: وسعت و پهناوری خراسان جنوبی به همان اندازه که فرصت و قابلیت دارد، تهدید نیز به همراه دارد.
?استاندار ضمن تبریک به داوطلبان جمعیت هلال احمر به جهت توفیق خدمت در این حوزه از تلاش های صورت گرفته در راستای رفع مشکلات مردم در حوادث استان تقدیر کرد.
?ملانوری به جای خالی وقفیات در زمینه هلال احمر در استان اشاره کرد و گفت:وقف، ظرفیت بسیار بزرگی است که می تواند درآمدهایی پایدار برای هلال احمر ایجاد نماید.
?وی تأکید کرد: می توان با ایجاد انگیزه و ترغیب واقفان، نیت موقوفه ها را به این سمت سوق داد.

شایان ذکر است: مدیر عامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان در ابتدا به تشریح حوزه اختیارات و وظایف این مجموعه پرداختند و از اقداماتی گفتند که برای آمادگی در برابر بحران ها صورت داده اند.