رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی از شناسایی چهار هزار و ۱۵۰ واحد صنفی مزاحم در بیرجند خبر داد و گفت: به زودی این واحدهای صنفی از شهر خارج و در شهرک های صنفی مستقر می شوند.

مرتضی یزدان شناس با اعلام این خبر افزود: زیرساخت های مورد نیاز طرح احداث شهرک صنفی در حال حاضر توسط اتاق اصناف آماده شده است.
وی گفت: در فاز نخست زمینی به مساحت ۸۴ هکتار برای شهرک صنفی بیرجند در نظر گرفته شد که ۲ هزار واحد صنفی در این شهرک مستقر خواهند شد.
وی اظهار کرد: بر این اساس واحدهای صنفی سنگبری، همه ریخته گری ها و ذوب فلزات از جمله چدن، مس، فولاد و غیره، تراشکاری، جوشکاری، درودگری ها، تولید لوله های سیمانی و پله و غیره به دلیل آلودگی و مزاحمت زیاد و شرایط ناایمن نمی توانند در محدوده شهر فعالیت کنند.
وی بیان کرد: استقرار این واحدهای صنفی در شهرک رونق اقتصادی کسب و کار را در بر خواهد داشت همچنین سبب می شود بسیاری از مشکلات واحدهای صنفی و شهروندان نیز حل و فصل شود.
وی عنوان کرد: فاز نخست شهرک صنفی در غرب بیرجند و در کمربندی جاده قدیم حاجی آباد واقع شده است که پیش بینی می شود دهه فجر امسال زمین در اختیار متقاضیان صنوف آلاینده قرار بگیرد.
مسئول کمیته اصناف و بازاریان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی بیرجند در ادامه به برنامه های این ایام اشاره کرد و افزود: دیدار اصناف با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در مراسم ۱۲ بهمن، تغییر چهره شهر و آذین بندی واحدهای صنفی، سرکشی از پیشکسوتان اصناف و شرکت در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا از جمله برنامه های دهه فجر در مرکز استان پیش بینی شده است.
یزدان شناس، شرکت اصناف و بازاریان در مراسم ۲۲ بهمن ماه، همایش تجدید و عهد و پیمان بازاریان با ولایت فقیه روز ۲۱ بهمن ماه مسجد الرسوال بازار، برگزاری دوره های آموزشی با موضوع اقتصاد مقاومتی، حضور بازاریان و اصناف در پیاده روی عمومی روز ۲۰ بهمن، نشست بصیرت افزایی با خانواده اصناف و بازاریان در مسجد الرسول بازار، برگزاری دوره های آموزشی فقه بازار و تجلیل از بانوان نمونه و موفق در امور صنفی را از دیگر برنامه های این ایام عنوان کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام مبارک دهه فجر با دهه فاطمیه مقرر شد بعد از دهه فاطمیه نسبت به برگزاری جشن ها اقدام شود.
وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان خراسان جنوبی ۸۴ شهید تقدیم انقلاب کرده است، عنوان کرد: اصناف در طول انقلاب یکی از اقشار مهم و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بودند که از جان و مال خود دریغ نکردند.
وی تعداد واحدهای صنفی فعال در استان را ۲۷ هزار واحد دانست و گفت: سرانه واحدهای صنفی در کشور ۲۷ نفر و در استان ۱۵ نفر است.
وی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد اشتغال استان توسط اصناف و بازاریان ایجاد شده است،اظهار امیدواری کرد: با حمایت از این قشر اشتغال بیشتری ایجاد و با بررسی و رفع مشکلات اصناف، پویایی و اقتصاد اصناف با سرمایه گذاری هایی که در این زمینه خواهد شد رونق بیشتری بگیرد.

#

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله