#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا و با تعطیل شدن کلاس‌های درس خوسف، آموزش در همه شهرستان‌های استان غیرحضوری است.

محمدعلی واقعی امروز (یکشنبه) اعلام کرد: براساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان، تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت قرمز قرار گرفتند و دانش‌آموزان شهرستان خوسف نیز از این پس مطالب آموزشی را فقط از شبکه شاد و درسنامه‌ها دریافت می‌کنند.

وی افزود: همه مدارس شهرستان خوسف از این پس تا پایان آبان ماه غیرحضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر کلاس‌های درس تمامی مدارس استان به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی و شبکه شاد برگزار می‌شود.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی و رنگ‌بندی شهرستان‌های استان که امروز ۲۵ آبان ماه منتشر شد، هفت شهرستان در وضعیت مشکی (بحرانی) و چهار شهرستان هم در وضعیت (قرمز) خیلی پرخطر هستند.

بر این اساس شهرستان‌های بیرجند، فردوس، قاینات، نهبندان، طبس،سرایان و بشرویه در وضعیت مشکی و شهرستان‌های سربیشه، درمیان، زیرکوه و خوسف در وضعیت قرمز قرار دارند.

هیچ شهری در خراسان جنوبی اکنون در وضعیت نارنجی (پرخطر)، زرد (خطر متوسط) و سفید (خطر کم) نیست.

کلاس‌های درس مدارس خراسان جنوبی در مناطق قرمز با هدف قطع زنجیره بیماری و حفظ سلامت دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی از ۲۱ مهر ماه امسال غیرحضوری شد و تاکنون به صورت هفتگی تمدید شده است.

پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری به کرونا در این استان روند صعودی گرفته و این روند افزایشی در حال امتداد است.