استاندار پیشین خراسان جنوبی گفت: اکنون قطار توسعه استان در ریل قرار گرفته که این مهم نیز با مطالبات مردمی و با کار کارشناسی دولت انجام شده است.

محمد صادق معتمدیان روز شنبه در نشست شورای اداری استان و آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید خراسان جنوبی که با حضور «جمال عرف» معاون سیاسی وزیر کشور در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد افزود: ظرفیت‌های خراسان جنوبی را به کشور معرفی کردیم و پای شرکت‌های توسعه‌گرا دولتی که جای آنها در استان خالی بود، به خراسان جنوبی باز و ریل‌گذاری انجام شد.

وی اظهار داشت: امیدواریم با حضور استاندار جدید این قطار توسعه، سرعت بگیرد و شاهد شتاب توسعه همه جانبه باشیم، ما نیز آرزوی موفقیت برای استاندار جدید داریم که از مدیران با سابقه وزارت کشور هستند و آشنایی کامل به ظرفیت‌ها و مسائل دارند که با حمایت‌های استانی و ملی مدیران، شاهد توسعه این منطقه مهم و استراتژیک خواهیم بود.

استاندار پیشین خراسان جنوبی افزود: در این مراسم با وجود محدودیت‌هایی کرونایی قصد گزارش عملکرد ندارم اما از مردم، سرمایه‌های ارزشمند دوره خدمت خود در استان خراسان جنوبی و همراهی و همفکری بزرگان، نخبگان، دانشگاهیان و اصحاب رسانه در سایه حمایت‌ها و پشتوانه مردمی تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی همچنین از همراهی مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در این دوره و دوره قبل که در زمینه تعامل و توسعه همه جانبه استان تلاش کردند، قدردانی کرد و گفت: این تعاملات موجب سرعت‌بخشی فعالیت‌های ما در حوزه‌های مختلف بود، که صمیمانه از همراهی حداکثری این قشر سپاسگزارم.

معتمدیان ادامه داد: همچنین از حمایت‌های معنوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در حمایت از رفع مشکلات استان و رهنمودها و توجه به اقشار آسیب‌پذیر در برنامه‌ریزی‌های بلند مدت در حوزه کاهش تبعیض و کم‌کردن شکاف بین مناطق کمتر برخوردار باید قدردانی کرد چراکه این موفقیت‌ها در سایه همراهی همه محقق شده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: با  مدیریت جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی که شب و روز در شرایط بی‌سابقه تحریم و معیشت، در ۲ سال اخیر علی‌رغم تمامی محدودیت‌های مالی که در برخی مواقع، توانایی پرداخت اضافه کاری کارکنان دولت را نداشته‌ایم در مقوله توسعه گام‌هایی برداشتیم.

وی افزود: همگان تا امروز تلاش کردند تا در برنامه‌های جهشی که در ۲ سال گذشته تدوین شده بود، با همت و دلسوزی و روحیه جهادی در کنار حمایت سایر دستگاه‌ها از جمله نیروهای حمایتی شامل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، قرارگاه سازندگی، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی استان نقش بسزایی ایفا کنند و در بحث اعتبارات خوب معیشتی در شرایط سخت کرونایی نقش‌آفرینی کردند که جای تقدیر دارد.

معتمدیان از اصحاب رسانه که از ابتدای ورود برنامه‌های وی را پوشش و نقد کردند، صمیمانه قدردانی کرد و یادآور شد: همچنین از معاونان، فرمانداران، بخشداران و کارکنان استانداری که علیرغم  همه محددیت‌ها، راهبری برنامه‌های دولت بودند، قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: در مدت خدمت به مرم استان، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان که ناشی از ظرفیت ‌شناسی بومی بود، استفاده و تلاش کردیم به جای معرفی چهره محرومیت و نداشته‌ها، داشته‌های خود را معرفی کنیم.

استاندار سابق خراسان جنوبی افزود: استان خراسان جنوبی برخوردار از نعمت‌های الهی است و اصحاب رسانه، مدیران و صدا و سیما در حوزه‌های معرفی ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌ها همکاری کردند.

وی بیان کرد: توانستیم از استان سی و یکم در بحث ضریب نفوذ دیجیتال به میانگین کشوری برسیم، که رکوردی بود که هم اکنون به عنوان پایلوت در سایر استان‌ها دنبال می‌شود.

وی گفت: با تلاش‌ها و همکاری‌ها و هم‌افزایی شورای تامین با افتخار می‌گوییم که یکی از امن‌ترین استان های کشور هستیم، علی‌رغم اینکه ما طولانی‌ترین مرکز با کشور افغانستان داریم و همجوار با این کشور بوده و مهمترین کانون‌های ناامنی در منطقه و جهان در مقابل مرزهای استان خراسان جنوبی هست اما با افتخار اعلام می‌کنیم که امن‌ترین استان هستیم.

معتمدیان افزود: در بحث سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی، رتبه اول سرمایه‌گذاری در کشور را دارد که حاصل تلاش نیروهای مرزبانی، حمایت دستگاه‌های قضا و نیروهای امنیتی است.

وی تصریح کرد: در استان همدلی و همزبانی داشته‌ایم و همه ارکان دولتی، حاکمیتی، مردم، ائمه جماعت با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، بحث محرویت‌زدایی را اولویت‌گذاری کردیم تا که اجازه ندهیم مسائل حاشیه‌ای مانع رسیدگی به معیشت مردم و رسیدگی به امورات آنان در شرایط سخت کرونایی به ویژه اقشار آسیب‌پذیر باشد.

آیین تکریم «محمد صادق معتمدیان» استاندار پیشین و معارفه «حمید ملانوری» استاندار جدید خراسان جنوبی امروز (شنبه) با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

در این آیین از «محمد صادق معتمدیان» برای ۲۲ ماه خدمت در خراسان جنوبی تقدیر شد و «حمید ملانوری» که از چند روز پیش کارش را در این استان شروع کرده به عنوان استاندار جدید خراسان جنوبی، حکمش را از معاون سیاسی وزیر کشور دریافت کرد.

حمید ملانوری در جلسه روز یکشنبه (۱۱ آبان ماه) هیات دولت به عنوان هشتمین استاندار خراسان جنوبی انتخاب شد.

محمد صادق معتمدیان هم که از آذر ماه ۹۷ در استان خراسان جنوبی مسئولیت داشت، روز یکشنبه (۲۷ مهر ماه) در جلسه هیات وزیران به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.