پیکر حجت‌ الاسلام سید جواد عبدی امام جمعه فقید بجستان روز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه و جمعی از مسوولان در بیرجند تشییع و در بهشت متقین این شهر به خاک سپرده شد.

امام جمعه بجستان عصر چهارشنبه ۱۶ تیر ماه هنگام عزیمت از مشهد به بجستان در سانحه رانندگی در اتوبان مشهد به باغچه جان‌ باخت.

مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر امام جمعه فقید بجستان پنجشنبه در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار و پیکر وی برای تشییع به بجستان منتقل شد.

پیکر حجت الاسلام عبدی امروز در زادگاهش بیرجند با حضور اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه و جمعی از مسوولان، تشییع و در بهشت متقین این شهر خاکسپاری شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم شب گذشته با حضور در منزل ابوی امام جمعه فقید شهر بجستان، درگذشت وی را تسلیت گفت و اظهار داشت: جریانی را که حجت الاسلام و المسلمین سید جواد عبدی امام جمعه بجستان در حوزه اندیشه انقلابی طی کردند برایشان سعادت است، صبر و بردباری شما (خانواده، روحانیون و متدینین) هم در این مصیبت اجر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی گفت: مرحوم حجت الاسلام آقای عبدی در آستانه شهادت حضرت جوادالائمه (ع) در حال بازگشت از زیارت حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا (ع) بودند که این سانحه برایشان اتفاق افتاد و به رحمت الهی رفتند، امیدواریم خداوند روح ایشان را با ارواح ائمه معصومین (ع) محشور فرماید.

وی ادامه داد: کسی که اندیشه انقلابی و خدمتگزاری دارد و فکر و رفتار او در این راستا است، همواره در حال جهاد است.

امام جمعه بیرجند گفت: در این شرایط جهان و منطقه تا فردی با این خصوصیات پرورش پیدا کند، کارآمد شود و برای اسلام، مردم و حقوق جامعه بشری از او کار ساخته باشد، زمان زیادی می‌برد.

وی گفت: جای ایشان در بین مردم منطقه، استان و شهرستان بجستان خالی است و این مصیبت علاوه بر خانواده شامل جامعه هم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: امام علی (ع) در جمعی که عزیزی را از دست داده بودند فرمودند این مرگ از خانه شما شروع نشده و به خانه شما نیز ختم نمی‌شود، مرگ طرحی کلی براساس حکمت الهی است که برای همه افراد است، برای تسلی خاطر فرض کنید این فرد درگذشته به سفر رفته و شما هم روزی پیش او خواهید رفت و با او ملاقات خواهید کرد، امیدواریم که شفاعت ائمه هدی (ع)، شهدای عزیز و علمای عامل شامل حال ما شود.

همچنین در پی درگذشت امام جمعه بجستان سه روز در این شهرستان عزای عمومی اعلام شده است.

مرحوم حجت الاسلام سید جواد عبدی از آبان سال گذشته با حکم مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه بجستان در استان خراسان رضوی منصوب شده بود.