مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال اعتبار از سال ۹۲ تاکنون به دهیاری‌های این استان اختصاص یافته که نسبت به دوره قبل رشد ۵۷۹ درصدی داشته است.

عالیه خواجوی  افزود: این اعتبارات از محل منابع مختلف بوده که در زمینه توسعه زیرساخت‌های روستاهای استان هزینه شده است.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال ۷۶ میلیارد ریال از محل عواید بند الف و تبصره یک ماده ۳۸ و تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی واریز شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۳۵ دستگاه خودرو عمرانی و خدماتی و ۱۳۳ عدد تجهیزات ایمنی بین دهیاری‌های استان توزیع شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۴۶۵ طرح عمرانی با اعتبار هزار و ۳۶ میلیارد ریال در چارچوب فصل‌های مد نظر از سوی دهیاری‌ها اجرا شده است.

خواجوی افزود: هفته دولت امسال نیز ۷۷۸ طرح عمرانی در مناطق روستایی استان افتتاح شد که ۶۷ درصد طرح‌های افتتاحی هفته دولت امسال در روستاها اجرا شده و این اقدامات و برنامه‌ها در راستای تقویت امنیت و ماندگاری جمعیت در روستاها صورت گرفته است.

وی بیان کرد: ۳۰۹ هزار و ۹۲۳ نفر براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در مناطق روستایی استان خراسان جنوبی زندگی می‌کنند که ۴۰ درصد جمعیت این استان مرزی را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: یک هزار و ۷۸۰ آبادی دارای سکنه در استان داریم که ۹۰۱ روستای استان دارای دهیاری و ۸۷۹ روستا نیز فاقد دهیاری هستند.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.