نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مزربانان کشور که حافظ جان و مال و ناموس جامعه هستند نه تنها از مرزهای خاکی بلکه از مرزهای فرهنگی هم حفاظت کرده و حافظ ارزش‌ها هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در یادواره شهدای مرزبانی خراسان جنوبی افزود: امروز دشمن با همه توان خود و در همه جبهه‌ها علیه ما وارد جنگ  شده که مهمترین هدفش ضربه به ارزش‌های فرهنگی و معنوی ماست.

وی اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی یک امانت بزرگ بر دوش ما قرار داشته و این انقلاب از جان عزیزتر است زیرا چشم جهان به ملت ایران است و گام دوم انقلاب هم این وعده را نزدیک می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در گذشته سالنامه‌ای با عنوان «نور دانش» بود که سال ۱۳۲۵ مقاله‌ای با عنوان «ایران محبوب خدا» داشت و نویسنده آن مشخص نیست و در این مقاله مستند به اسناد و روایات نوشته شده که پیامبر اسلام (ص) بعد از اتمام حجتی که با مردم خود کرد از طرف خدا مامور به جهاد شد تا دست سران کفر را که محرومان و مستضعفان را تحت سلطه قرار می‌دهند، قطع کند تا مردم بتوانند خود تصمیم بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: وقتی آیه جهاد نازل شد بعضی نزد پیامبر اسلام (ص) رفتند و گفتند ای پیامبر خوب است که جهاد را از کشور ایران شروع کنید چون نامه شما را آنها پاره کردند که پیامبر فرمودند اگر ۱۰ بار دیگر هم نامه‌ام را پاره کنند از ایران جهاد را شروع نمی‌کنم چون ایران محبوب خداست و عنوان مقاله هم همین بود.

وی افزود: کتابی هم آیت الله شهید مطهری با عنوان «خدمات متقابل ایران و اسلام» نوشته و آنجا ثابت کرده که مردم ایران بیشترین خدمت را به اسلام کرده‌اند؛ بخش‌های شرقی جهان که امروز بیشتر مسلمانان هستند توسط تجار و عالمان ایرانی مسلمان‌ شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: صاحب مقاله یادشده بر این اساس بخشی از مقاله خود را به این موضوع اختصاص داده که ایران مهد پرورش عالمان بزرگ بوده و اینها اسلام را ترویج کردند و از مفاخر هستند.

وی گفت: در پایان مقاله نویسنده اظهار تاسف کرده و می‌گوید با اینکه ملت ایران در طول تاریخ کارنامه درخشان داشت اما امروز در جریانات اخیر که شرایط بد دوره قاجار و پهلوی است متاسفانه قدرت‌هایی که اخیرا بر ایران حاکم شده‌اند به جای علم و تقوا، ایران را مرکز شراب خواری و فحشا و منکرات کردند و در ادامه صاحب مقاله می‌گوید که به زودی در ایران انقلابی رخ می‌دهد و مردم عناصری را که تولید فساد در کشور کرده‌اند، کنار زده و اسلام را حاکم می‌کنند.

وی افزود: امام راحل در دوران جوانی کتابی با نام کشف الاسرار را نوشتند و در بخشی از کتاب تصریح کرده که عده‌ای بر مردم مسلط شده‌اند و زورگویی می‌کنند غافل از اینکه به زودی انقلابی روی می‌دهد و آنها نابود می‌شوند و اینجا مشخص شد که نویسنده مقاله سالنامه نور دانش هم حضرت امام خمینی (ره) بوده است.