معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در دوران دفاع مقدس که هنوز بین نیروهای مختلف انسجامی وجود نداشت با تعاون و مشارکت مردم توانستیم در جنگ پیروز میدان شویم.

 سید محمدرضا طالبی در اولین همایش تعاون و رسانه و تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه تعاون و کار استان افزود: در آن دوران ارتش ما متزلزل بود، مردم آموزش ندیده بودند، انسجامی بین نیروهای بسیج وجود نداشت اما در چنین شرایطی با تعاون توانستیم در جنگ به پیروزی برسیم.

وی بیان کرد: قبل از دفاع مقدس هر جنگی خواسته یا ناخواسته بر ایران تحمیل می‌شد بخشی از کشور جدا شد اما در جنگ دفاع مقدس یک وجب را واگذار نکردیم و اکنون نیز نظام جمهوری اسلامی روز به روز پابرجا و مستحکم‌تر می‌شود.

وی عنوان کرد: این پیروزی غیر از این به دست نمی‌آمد مگر اینکه مردم انقلابی و مذهبی ما به سهم خود در جنگ مشارکت کردند و همه حاصل مشارکت و تعامل بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نیز همینطور است اگر چنانچه امور بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی به مردم واگذار شود با مشارکت و همت آنها، و از طرفی با استفاده از فکر و اندیشه خلاق و دلسوزی، اقتصاد را توسعه می‌دهند.

وی گفت: در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از تعاونی‌های استان به ویژه در حوزه تولیدی و صنعتی انتظار داریم به سمت تولیدات دانش‌بنیان سوق پیدا کنند.

طالبی یادآور شد: بدون شک وقتی محصولات تولیدی تعاونی‌ها دانش‌بنیان باشد قدرت رقابت با سایر محصولات تولیدی را دارد و زمینه ایجاد محصولات با کیفیت و از طریفی امنیت شغلی کارگران نیز فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت افزایش فعالیت‌ تعاونی‌ها در سطح استان اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی توسط تعاونی‌ها در استان انجام شده و این روند در حال افزایش است.

معاون استاندار خراسان جنوبی یکی از نمونه‌های بازر تعاون در سطح کشور را دوران دفاع مقدس نامید و تصریح کرد: یکی از دلایل عمده و مهمی که در دفاع مقدس با دست تهی و خالی توانستیم با ۸۵ کشور که تعدادی ابرقدرت بودند و با میلیاردها دلاری که کشورهای عربی به عراق تزریق کردند، پیروز شویم تعاون، همت و مشارکت مردمی بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه رسانه استان به صورت گمنام فعالیت می‌کند، گفت: خبرنگاران استان با حداقل‌ها کار می‌کنند که جا دارد به رسانه‌ها خداقوت گفت و از فعالان این حوزه قدردانی کرد.

طالبی افزود: در خصوص رفع مشکلات حوزه رسانه استان تاکنون جلسات متعددی با حضور استاندار و سایر برگزار شده که بدون شک مصوبات این جلسات اجرایی و بخشی از مشکلات این قشر حل و فصل خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه رسانه‌ها در خصوص مسائل زیرساختی استان، بیان کرد: ‌ امروز اتفاقات خوبی در سازمان برنامه و بودجه با حضور استاندار خراسان جنوبی در خصوص پروژه راه‌آهن بیرجند رقم خورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، اظهار داشت: از تعاونی‌های استان درخواست داریم ‌مصالح ‌مورد نیاز مسکن را از داخل استان تهیه کنند.

وی ادامه داد: به دستگاه‌های اجرایی استان نیز تاکید شده تا محصول و کالاهای مورد نیاز خود را از داخل استان تهیه کنند و در این زمینه بسیار جدی هستیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور