مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نشستی با فعالان موسیقی استان، گواهینامه درجه یک هنری معادل مدرک دکترا در رشته ساز سرنا را به هنرمند استانی آقای «احمد سلم آبادی» اعطا کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نشستی با فعالان موسیقی استان، گواهینامه درجه یک هنری معادل مدرک دکترا در رشته ساز سرنا را به هنرمند استانی آقای «احمد سلم آبادی» اعطا کرد.
وی در این نشست گفت: از هنرمندان دعوت می شود براساس مدارک و مستندات که نسبت به اولویت بندی ها و امتیازات بین المللی، ملی، منطقه ای و استانی و گواهی شرکت و حضور در مراسم های مختلف تقسیم بندی می شود؛ نسبت به دریافت درجه هنری اقدام کنند، چرا که این امر منجر به معادل سازی سطح تحصیلات شده که مورد تایید وزارت علوم هم می باشد.

گفتنی است؛ درجات هنری هنرمندان دارای پنج سطح بوده که درجه یک هنری هم تراز با مدرک تحصیلی دکترا، درجه دو هنری هم تراز با مدرک تحصیلی فوق لیسانس، درجه سه هنری هم تراز با مدرک تحصیلی لیسانس، درجه چهار هنری هم تراز با مدرک تحصیلی فوق دیپلم و درجه پنج هنری هم تراز با مدرک تحصیلی دیپلم است.