?معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بانوان هنرمند باید سفیران صنایع دستی باشند.
دکتر انسیه خزعلی با بیان این مطلب در جریان بازدید از کارگاه‌ های دانش‌ بنیان و فن‌آوری به مدیریت بانوان استان، برضرورت دانش بنیان شدن فعالیت بانوان در عرصه صنایع دستی خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که ویژه باید پیگیری شود معرفی بانوان هنرمند صنایع دستی به عنوان سفیران صنایع دستی به سایر کشورهاست.
?وی ادامه داد: این اتفاق نه تنها ظرفیت حضور بانوان پیشگام این عرصه را به سایر کشورها یادآوری می‌کند بلکه می‌تواند سبب حذف دلالان صنایع دستی از حوزه صادرات شود.
?این مسئول با تأکید بر رویکرد سفر های استانی در حوزه بانوان تصریح کرد: اگرچه به طور مستمر جویای شرایط بانوان هستیم اما در سفرهای استانی تلاش می‌کنیم با اختصاص تسهیلات به تسهیل شرایط اشتغال بانوان سرعت بخشیم.
?در جریان این بازدید نرگس وفادار بانوی فعالی که توانسته در عرصه چاپ روی پارچه برای ۱۲ بانو اشتغال ایجاد کند، گفت: اعضای گروه ما بانوانی هستند که به صورت پاره‌وقت مشغول هستند و خللی به زندگی‌شان وارد نمی‌شود .
?وی با اشاره به استفاده این مجموعه از رنگ های تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان، گفت: برای تجاری‌سازی محصولات حوزه تولید تابلوها و پیکسل‌ های پارچه‌ای تزئینی را شروع کردیم که در خارج از کشور مورد استقبال قرار گرفته است.
?مطهره نازی نژاد فعال حوزه تولیدات طبی دانش بنیان نیز در مورد دغدغه زنان فعال در عرصه صنعت ادامه داد: تولیدکننده ها برای تبلیغ محصولات خود نیازمند همراهی سازمان‌ها و دولت بویژه صدا و سیما هستند.
?وی تأکید کرد: من در نقش همسری و مادری تلاش کرده ام همه دغدغه‌ها و نیازمندی‌های کشور را هم در حوزه خانواده، فرزند آوری، تولید دانش بنیان و اشتغال بانوان به سهم خودم رفع کنم اما در این مسیر سخت نیاز به حمایت برای تولید بیشتر و فروش هستم.
?مهدیه بهنام مدیرعامل شرکت فعال در عرصه رباتیک نیز در این دیدار نبود فضای کافی برای حضور بیشتر نیروهای کار و کمرنگ بودن حمایت‌های مادی برای ارتقاء را از جمله نگرانی‌های بانوان فعال مطرح کرد.
?وی تصریح کرد: من به عنوان یک بانوی فعال در عرصه رباتیک همیشه تلاش کرده ام آموزش و استخدام بانوان را در اولویت قرار دهم اما در حال حاضر برای ارتقاء تولید و افزایش تعداد بانوان شاغل بشدت نیازمند حمایت هستیم.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور