این روزها، قطعی برق در استان در حال اجراست و البته قطعی در اوقاتی از روز که مردم به وسایل سرمایشی نیازمند هستند، امان انها را بریده است. آن هم در گرمایی که این روزها شاهدش هستیم.  با کمال تاسف، شاهد این موضوع هم هستیم که مدیران ادارات برق هم، اطلاع‌رسانی قبلی و صحیحی برای این کار نمی‌کنند و به همین دلیل پیامدهایی از جمله خاموش شدن بی‌موقع آسانسورها و گیر افتادن اهالی ساختمان در آن، خراب شدن وسایل برقی همشهریان، فاسد شدن مواد غذایی در سوپرمارکت‌ها و امثال آن هم اتفاق می‌افتند. قسمت عمده‌ای از این مشکلات در صورت اطلاع‌رسانی منظم و مکرر و دقیق قابل پیشگیری است. اگر مسئولین خود را جای مردم بگذارند، حتما پی خواهند برد که انتظار مردم از اطلاع‌رسانی قبلی به آنان، انتظاری کاملا به جا و معقول و پاسخگویی به این امر نشاندهنده مشتری‌مداری و احترام به حقوق مردم در این سازمان است. اما چرا اطلاع‌رسانی آنچنان محدود و از طریق رسانه‌هایی اندک انجام می‌گیرد که مردم اغلب از آن بی‌خبرند؟ بعد از چند روزی که از قطعی برق در این استان می‌گذرد،‌ مدیران سازمان برق، هنوز نتوانسته‌اند این مساله را حل کنند. در حالی که چاره‌ی آن هم کار سختی نیست.

سوال دیگر این است که چرا قطعی برق درست هم‌زمان با اوج گرمای هوا اتفاق می‌افتد؟ چرا و چگونه است که در این مورد با اداره هواشناسی استان مشورتی صورت نمی‌گیرد و در ساعات اوج گرما، برق شهرهایی مثل طبس و نهبندان و دیگر شهرهای گرم استان،‌ قطع می‌شود. ایا این بی‌تدبیری نیست که در اوج گرما این اتفاق بیفتد؟ آیا جواب‌ قانع‌کنندهای‌ برای مردم وجود دارد؟ تاسف‌بارتر آن که، خبری مبنی بر مسدود شدن قسمت «نظرات کاربران» در سایت مجموعه برق استان منتشر شده است که صحت این خبر، آن هم در چنین شرایطی، گویای عملکرد ضعیف این اداره در مقابل درخواست‌ها و نظرات همشهریان است. ‍روی سخن تنها به اداره برق نیست. از آنجا که آب و برق و تلفن،‌ امروزه از ابتدایی‌ترین نیازهای شهروندان است،‌ انتظار می‌رود در صورت نیاز به قطع هر کدام از موارد فوق، مراتب ابتدا به صورت مکرر اطلاع‌رسانی شود و آنگاه نسبت به قطع آن اقدام گردد. چنانچه قطعی بر طبق برنامه مشخصی انجام شود، مردم صبور این استان، مثل همیشه خود را با برنامه تطبیق خواهند داد. پس شایسته حق مردم آن است که اطلاع‌رسانی‌های عمومی و گسترده در این زمینه انجام گیرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله