دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: اگر برای گسترش معروفات در جامعه تلاش کنیم، منکرات از بین می‌رود و در این زمینه همه مسوول هستند.

سردار علی قاسمی روز شنبه در آیین رونمایی از پوستر جشنواره داستان نویسی “نذر کار خوب و نماز عاشورائیان” و افتتاح نمایشگاه امر به معروف و نهی از منکر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند افزود: هرچه بی‌تفاوت باشیم، سهل‌انگاری و سکوت کنیم، قطعا منکرات گسترش پیدا می‌کند و این موضوع سنت الهی است.

وی با تاکید بر اینکه باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک واجب الهی در زندگی فردی و اجتماعی خود رواج دهیم گفت: ترویج این فریضه مهم بر همه واجب است و درخصوص احیای آن نیز همه مسوول هستیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: همه ما درخصوص این نظارت همگانی مسوول هستیم و اجرا نشدن این فریضه در زندگی شخصی ما شاید به خودمان، خانواده و آخرتمان آسیب بزند اما در زندگی اجتماعی نسبت به جامعه بشری کوتاهی کردیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک امر فرهنگی و اعتقادی است افزود: محور برنامه‌های ائمه اطهار (ع) اقامه امر به معروف و نهی از منکر بوده و اگر به دنبال تشکیل حکومت بودند، برای اقامه این فریضه مهم بوده است.

سردار قاسمی هدف از قیام امام حسین (ع) را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: انسان‌ها از قیام امام حسین (ع) درس شرافت، مردانگی، وفا و سبک زندگی اسلامی را یاد می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اسلام درخصوص پرورش عقل اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و یکی از پایه‌های اساسی شریعت اسلام هم عقل است اضافه کرد: اگر این عقل در راستای خدمت به انسان باشد، باعث سعادت او شود و اگر درست پرورش نیابد می‌تواند جامعه را گرفتار کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در زمینه فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌فرمایند که اگر تک تک افراد جامعه درخصوص این فریضه مهم سهل‌انگاری کنند، اشرار جامعه بر آنها حاکم خواهند شد.

وی بیان کرد: بستر فضای مجازی می‌تواند ظرفیت خوبی برای ترویج معروفات باشد و باید از این ظرفیت گسترده درخصوص ترویج این فریضه استفاده کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی هم در آیین افتتاح نمایشگاه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امیدواریم هر کجا که هستیم بتوانیم فرهنگ عاشورایی را نهادینه کرده و در جامعه توسعه دهیم.

طاهره حمیدی افزود: این نمایشگاه کار مشترک اداره کل کانون پرورش فکری و ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و هدف از برگزای این نمایشگاه تعمیق معارف اسلامی، توسعه فرهنگ عاشورایی، نهادینه‌سازی و گفتمان‌سازی در بحث امر به معروف و نهی از منکر است.

وی گفت: این نمایشگاه سه غرفه اصلی با عنوان قصه‌گویی، خاطره‌نویسی و اوریگامی و معرفی شخصیت، نمایشگاه عکس‌های عاشورایی و تریبون عاشورایی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: این نمایشگاه از امروز (۲۳ مرداد) تا ۳۰ مرداد ماه ادامه دارد و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به روی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند باز است.

وی گفت: همچنین امروز پوستر مهرواره ادبی امر به معروف و نهی از منکر رونمایی شد و هدف از این رویداد آن است که کودکان نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیشتر آشنا شوند.

حمیدی بیان کرد: این مسابقه ادبی با عنوان نذر کار خوب برگزار می‌شود و در زمینه خاطره و داستان‌نویسی است.

وی افزود: کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۵ سال می‌توانند تا ۲۰ شهریور ماه آثار خود را به مراکز کانون در استان تحویل دهند یا از طریق پیام‌رسان سروش به شماره ۰۹۰۲۰۰۹۵۳۸۶ ارسال کنند.

دهه امر به معروف و نهی از منکر همزمان با نخستین روز محرم آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.