رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) :همه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در روستاهای خراسان جنوبی تا ۲ سال آینده صاحب خانه می شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) که به خراسان جنوبی سفر کرد در جلسه

مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی در روستاها صاحب خانه می شوندستاد توسعه خاوران با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی از حوزه حمایت عبور کرد گفت: حالا این نهاد به دنبال توانمندسازی مددجویان خود است و برای توانمند شدن مددجویان بیشتر به دنبال مشاغل خانگی هستیم و امسال برای ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار شغل، ۱۰ هزار میلیارد تومان تشهیلات اشتغال در نظر گرفته شده است.

بختیاری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی علاون بر نیروی انسانی کارآمد و بزرگان دانشگاهی و حوزوی ، ظرفیت‌های منحصر به فردی همچون معادن و محصولات کشاورزی منحصر به فرد دارد گفت:با توجه به محدودت‌های کمیته امداد برای سرمایه گذاری، در بازگشت به تهران با مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی گفتگو خواهم کرد.

استاندار خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه علیرغم اقدامات خوبی که بعد از انقلاب اسلامی ایران در استان شده، اما هنوز در بخش‌هایی مردم دچار محرومیت هستند گفت:در سال‌های اخیر کمیته امداد برای محرومیت زدایی گام‌های بلندی برداشته که جای تشکر دارد.

ملانوری با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار سال و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ستادتوسعه خاورزان در استان تشکیل شده است گفت:تاکنون در این ستاد ۱۹ تفاهم نامه با سرمایه گذاری ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منعقد شده که با اجرای آن برای ۱۳ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد به عنوان معین بخش درح شهرستان سربیشه گفت: با توجه به محرومیت موجود در استان خواستار مشارکت کمیته امداد در بخش‌های شوسف و گزیک نیز هستیم.

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه هم با اشاره به محصولات استراتژیک زرشک، زعفران و عناب دراستان گفت: به علت نبود فرآوری، مشکلات فراورانی برای کشاورزان استان ایجاد شد که کمیته امداد می‌تواند با ایجاد واحد‌های فراوری به ایجاد اشتغال و ارزش افزوده کمک فراوانی کند.

سلم آبادی مدیر کل کمیته امداد استان هم با اشاره به اینکه در سال ۹۹ کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۵ هزار و ۵۳۶ فرصت شغلی با ۱۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات ایجاد کرده است گفت: امسال هم ۶ هزار و ۳۶۶ فرصت شغلی با تسهیلات ۲۷۸ میلیارد تومان ایجاد می‌شود.

در این جلسه پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم خواستار حمایت کمیته امداد از صنایع دستی و مرمت قنات ها برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در استان شد.