استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۵ شاخص اصلی توسعه را احصا کردیم و تلاش بر این است که در تمامی این موارد از میانگین کشوری عقب نمانیم.

 محمد صادق معتمدیان در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش شوسف شهرستان نهبندان که در محل بخشداری این شهر برگزار شد، افزود: برای رسیدن به این هدف، طرح و پروژه‌های زیادی پیش بینی شده که در تحقق آنها روند فزاینده‌ای داریم اما اقدامات انجام شده کافی نیست و باید کار، شتاب بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی در استان صورت گرفته است گفت: با هم‌افزایی همه حوزه‌ها و همراهی مردم، اقداماتی که طی یک سال و نیم گذشته صورت گرفته، نتیجه بخش‌تر خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی از برنامه‌های توسعه‌ای در دست اقدام در استان گفت و اظهار داشت: نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، ساخت مسکن شهری و روستایی، ایجاد سه هزار شغل در زمینه صنایع دستی، احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای و طرح هاب منطقه‌ای شتر، همه براساس ظرفیت‌های ارزنده استان طراحی و اجرا شده و نقش بسزایی در مدیریت مهاجرت معکوس و ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی داشته است.

وی با اشاره به سند توسعه نهبندان که در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به این شهرستان (سال ۱۳۷۸) کلید خورد، افزود: در راستای مفاد این سند و به منظور محرومیت‌زدایی از نهبندان و دیگر شهرستان‌های مرزی استان (زیرکوه، سربیشه و درمیان) دستگاه‌های معین تعیین شده‌اند.

معتمدیان به ظرفیت‌های شهرستان نهبندان در زمینه پرورش شتر اشاره و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که طی بازه زمانی سه ساله، نهبندان را به قطب اول شتر کشور تبدیل کنیم.

وی گفت: با توجه به راه‌اندازی میدان دام در نهبندان و اخذ مجوز واردات شتر و قرنطینه آنها در حیدرآباد، این شهرستان باید به بازار اصلی منطقه‌ای فروش شتر نیز تبدیل شود.

وی بیان کرد: تحقق این اهداف در توسعه شهرستان نهبندان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مردم نباید دغدغه دسترسی و ارتباط با مدیران را داشته باشند.

وی افزود: بخشداران و فرمانداران، حلقه اتصال مردم با مدیران استانی هستند لذا باید همیشه و در هر شرایطی در دسترس مردم باشند.

معتمدیان در کنار مردم بودن را از اولویت‌های کار مدیران برشمرد و گفت: مهمترین تکلیف فرمانداران و بخشداران پیگیری مسایل و مشکلات مردم است.

وی اظهار داشت: مدیران با حضور در جمع مردم، اجازه ندهند مشکلات در روستاها باقی بمانند.

استاندار خراسان جنوبی تقویت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را از برنامه‌های استان برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بخشداری‌ها اقداماتی صورت گرفته و به زودی این موضوع محقق خواهد شد.

وی همچنین ضمن تشریح وضعیت شهر شوسف درخصوص رفع مشکلات موجود، دستورات لازم را صادر کرد.

معتمدیان با عام‌المنفعه خواندن اقدامات شهرداری‌ها و تأثیر این برنامه‌ها در ایجاد نشاط اجتماعی، برای بهسازی معابر شهری، اجرای روکش آسفالت معابر، تأمین سیمان مورد نیاز پروژه‌های عمرانی و توسعه فضای سبز با کاشت گونه‌های گیاهی متنوع در سطح شهر شوسف قول مساعد داد.

استاندار خراسان جنوبی که روز پنجشنبه برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های پنجمین روز هفته دولت به نهبندان رفته بود، از شهر شوسف نیز بازدید کرد.

این سفر با هدف بازدید میدانی از وضعیت موجود، اطلاع از مشکلات و روند اجرای پروژه‌های شهری انجام شد.

معتمدیان در این بازدید، شرایط پارک شهر، وضعیت سد تغذیه‌ای شوسف، موقعیت زمین اختصاص یافته به مسجد علی ابن ابیطالب (ع)، پروژه‌های عمرانی شهرداری و طرح‌های در حال اجرا را مورد ارزیابی قرار داد.

وی ضمن گفت و گو با جمعی از مردم و کسبه شهر از مسائل و مشکلات آنان جویا شد و برگزاری نشست مشورتی و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

استاندار خراسان جنوبی از روستاهای حسین‌آباد رزاق زاده، حسن‌آباد سرگل و کالرگی در شهرستان مرزی نهبندان نیز بازدید کرد.

این بازدیدها با هدف بررسی شرایط موجود و گفت گو با مردم درخصوص مسایل و مشکلات روستا رقم خورد و جمعی از مدیران استان و شهرستان نیز در این بازدید، استاندار را همراهی کردند.

معتمدیان بعد از شنیدن صحبت‌های نمایندگان اهالی و رصد میدانی شرایط، دستورات لازم را درخصوص پاسخ به مطالبات مردم صادر کرد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.