رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و صندوق رفاه دانشجویان در زمینه پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه و بن غذای دانشجویان تحت حمایت و دانشجویان کم‌بضاعت خارج از حمایت امداد همکاری می‌شود.

سید مرتضی بختیاری شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از رتبه‌‍‌های برتر کنکور سراسری ۱۴۰۰ و پذیرفته‌شدگان حوزه‌های علمیه زیر پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: ما همواره به وجود شما عزیزان افتخار می‌کنیم و در همه حال خود را خادم شما می‌دانیم.

وی گفت: شما عزیزانی هستید که با تلاش و کوشش رتبه‌های خوبی را در کنکور سراسری کسب کردید و بدانید پیشرفت و آبادانی جامعه و کشور به دست شما جوانان است.

رییس کمیته امداد کشور با بیان اینکه ۵۵ هزار دانشجو در کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند افزود: از این تعداد هزار و ۱۰۰ دانشجو از حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: کمیته امداد برای دانش‌آموزانی که در مقطع دیپلم هستند با برخی از موسسات آموزشی قرارداد منعقد کرده است و براساس این قرارداد دانش‌آموزان با شرکت در این دوره‌های آموزشی بهره‌مند خواهند شد.

بختیاری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی گفت: تقدیم ۲ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و قبل و بعد از آن از خطه خراسان جنوبی به نظام و انقلاب نشان از وفاداری و تعهد مردم این دیار به نظام دارد.

وی با اشاره به دیدار چند روز قبل مقام معظم رهبری با دانشجویان افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که روز عاشورا اوج ایثار و فداکاری برای اسلام است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: قشر دانش‌آموز در خراسان جنوبی بالندگی عجیبی دارند و این را در دوران دفاع مقدس به خوبی نشان دادند لذا باید به وجود این جوانان توانمند و برومند افتخار کرد.

وی افزود: بنده به شهرستان‌های زیادی سفر کردم که در آن سفر برخی مسئولان بلندپایه شهرستان و استان اعلام می‌کردند ما از کودکی یتیم و تحت پوشش کمیته امداد بزرگ شدیم و به اینجا رسیدیم.

بختیاری گفت: کسی که درد محرومیت را چشیده باشد به خوبی می‌تواند مشکلات مردم را حس و برای حل آنها اقدام کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی هم در این مراسم با اشاره به در حال تحصیل بودن حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز، هزار و ۱۰۰ دانشجو و ۱۹۹ طلبه که خانواده آنها زیر پوشش این نهاد هستند گفت: امسال ۴۹۶ دانش‌آموز برای کنکور سراسری ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۹۳ نفر در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند.

رضا سلم‌آبادی  با بیان اینکه ۲ خوابگاه دانش‌آموزی در نهبندان، ۲ خوابگاه در بیرجند و یک خوابگاه پسرانه زیر نظر امداد در سربیشه داریم افزود: کمیته امداد ۲ کانون فرهنگی در شهرستان‌های طبس و بیرجند فعال دارد که سالانه حدود سه هزار نفر از فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و آموزشی آنها بهره می‌برند.

وی بیان کرد: حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز کم بضاعت زیر پوشش کمیته امداد خراسان جنوبی در حال تحصیل هستند که در کنکور سراسری امسال ۱۲ نفر توانستند رتبه زیر ۲ هزار را کسب کنند.

در پایان این مراسم از ۴۱ دانشجو و طلبه تحت حمایت که جزو برترین‌های کنکور سراسری و پذیرفته‌شدگان حوزه‌های علمیه هستند، با اهدای لوح سپاس و کارت هدیه تجلیل شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز (چهارشنبه) به منظور بازدید و بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت به خراسان جنوبی سفر کرد و در نشست ستاد توسعه خاوران حضور یافت.

دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حضور در شورای زکات، رزمایش توزیع ۸ هزار بسته تحصیلی و افتتاح مرکز نیکوکاری تخصصی زکات روستای بجد از برنامه‌های امروز سفر بختیاری به خراسان جنوبی بود.