رزمایش کمک‌های مومنانه در خراسان جنوبی زمینه‌ساز اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه و حدود ۶ هزار دستگاه بخاری گازی به نوعروسان و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی روز یکشنبه در آیین اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه و پنج هزار و ۹۳۶ دستگاه بخاری که در مصلای المهدی (عج) بیرجند برگزار شد، گفت: رزمایش کمک‌های مومنانه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری همواره مورد توجه بوده است و همکاری قابل توجهی بین دستگاه‌های متولی در این زمینه وجود دارد.

رضا سلم‌آبادی افزود: درخواست‌های زیادی به دلیل قیمت بالای اقلام اساسی جهیزیه و نبود امکان تامین مالی از سوی خانواده‌های نیازمند به این اداره کل ارائه می‌شود که ۸۰۰ نوعروس در نوبت هستند.

وی گفت: طی جلساتی که در تهران با وزیر صمت برگزار شد، اعلام آمادگی کردند کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌های نیازمند را با قیمت تمام‌شده کارخانه در اختیار کمیته امداد قرار دهند و برای هر سری از ۱۱۰ جهیزیه که شامل یخچال، تلویزیون، گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی است، ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت بازار هر سری جهیزیه ۳۵ میلیون تومان است گفت: ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ارزش بازار این محصولات است.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و اهمیت تامین گرمایش منازل نیازمندان، گاز تا درب برخی خانه‌ها رفته اما لوله‌کشی گاز انجام نشده و هزینه گازکشی هر خانه ۱۵ میلیون تومان است.

سلم‌آبادی اظهار داشت: براساس نیازسنجی که صورت گرفته ۶ هزار دستگاه بخاری تامین شده و مشمول قیمت تمام‌شده کارخانه است که بیش از هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: ۲۷ هزار خدمت در کشور قرار بوده در حوزه لوله‌کشی گاز، احداث سرویس بهداشتی و حمام انجام شود که ۹ هزار خدمت برای استان خراسان جنوبی جذب شده و از این خدمات پنج هزار خدمت برای لوله‌کشی گاز و بقیه در حوزه سرویس بهداشتی و حمام ارایه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ۹ هزار خدمت جذب شده ۹۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود افزود: همچنین هفته آینده ۱۴۰ سری جهیزیه دیگر به نیازمندان استان اهدا خواهد شد.