#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: .۹۰ درصد خراسان جنوبی ها ماسک می ‌زنند

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: میزان بروز تجمعی کرونا در استان به هزار و ۷۳۵ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده است درحالی که همچنان نسبت به شاخص کشوری میزان بروز تجمعی کرونا  ، ۳۲۹ واحد بالا‌تر هستیم.

او افزود: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در استان به عدد ۸۷.۷ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

شریف زاده ادامه داد: آمار مرگ و میر ناشی از کرونا به بیش از ۲۱.۵ واحد در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت  رسیده است.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: با وجود اینکه آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا در آبان ماه کاهش خوبی داشته، اما وضعیت شکننده است و در صورت عدم رعایت دستور العمل ‌های بهداشتی احتمال برگشت به آمار فاجعه بار گذشته وجود دارد.

شناسایی ۳۹ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ هزار و ۳۴۸ تست کرونا گرفته شد که منجر به شناسایی ۱۴ هزار و ۳۴۲ بیمار شده است.

او افزود: از  ۱۲۵ تست کرونایی که  انجام شد، جمعا ۳۹ بیمار کرونا مثبت شامل  ۸  بستری و ۳۱ سرپایی شناسایی شده اند.

شریف زاده ادامه داد: از بیماران کرونایی شناسایی شده ۹ مورد از بیرجند، ۴ مورد  از فردوس، ۹ مورد از قاین، ۱ مورد از طبس، ۱ نفر  از سربیشه، ۲ مورد از درمیان، ۴ مورد از سرایان، ۶ مورد از زیرکوه و ۳ مورد از خوسف گزارش شده و شهرستان ‌های بشرویه و نهبندان مورد جدیدی را گزارش نکرده اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان ‌های استان بستری هستند.

او اظهار کرد: از این تعداد بیمار بستری، ۷۱ بیمار کرونا مثبت هستند که ۲۳ بیمار در بخش مراقبت‌ های ویژه بستری اند و حال عمومی  ۹  نفر وخیم است.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان  رخ داد که به این ترتیب مجموع موارد فوت ناشی از این بیماری به  ۸۰۷  نفر رسید.