#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: شرط و توصیه ما به فرمانداران این است که باید همراه با خانواده در شهرستان‌ها مستقر شوند تا فعالیت آنان اثربخشی بیشتری داشته باشد.

جواد قناعت عصر شنبه در نشست شورای اداری شهرستان سرایان که به منظور تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست فرمانداری سرایان برگزار شد، افزود: از شروط آیت الله رییسی و وزارت کشور برای استانداران، حضور و سکونت در استان محل خدمت است لذا تاکید ما به فرمانداران و مدیران نیز همین است.

وی تصریح کرد: بنده نیز از این قاعده تبعیت کرده و الان خانواده‌ام در استان مستقر هستند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید خدمت صادقانه به مردم داشته باشیم ادامه داد: یک مدیر برای اینکه خدمت صادقانه به مردم داشته باشد باید فسادگریز باشد یعنی مدیران از جایی که احتمال وجود فساد برای حیطه کاری آن وجود دارد، باید گریزان باشند و کارشان برای خدا باشد.

وی گفت: فقط فسادگریزی کفایت نمی‌کند و نکته مهمتر فسادستیزی است یعنی باید به جنگ فساد، تقابل و مبارزه با آن برویم، شهید مدرس در این زمینه جمله زیبایی دارد و از آن به عنوان «تقوای ستیز» یاد می‌کند، وقتی هم که جایگاه حقوقی داریم حتما باید به‌جد فسادستیزی را مدنظر قرار دهیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: فسادستیزی از اصول اساسی انقلاب اسلامی و ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است که خواسته مقام معظم رهبری هم بوده است.

وی افزود: امروز مردم علاوه بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی از دولت سیزدهم انتظار فسادستیزی دارند که البته به همین سادگی محقق نمی‌شود و به دقت، ظرافت، یکپارچگی و وحدت نیاز دارد.

قناعت عنوان کرد: پایبندی به عدالت و مبارزه با فساد همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید مسوولان و دولتمردان به این بخش توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه عدالت‌محوری و فسادستیزی از برنامه‌های محوری دولت سیزدهم است گفت: رییس جمهور در این خصوص تاکیدات ویژه‌ دارد و سفرهای استانی خود را هم از استان‌های کم‌برخوردار شروع کرد، ما هم به کمک یکدیگر این موضوع را مدنظر قرار دهیم و باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: عدالت‌محوری باید مورد اهتمام جدی مسوولان استانی قرار گیرد و شهرستان‌های کم‌برخوردار را بیشتر ببینند، در شهرستان‌ها هم مسوولان توجه ویژه‌ای به نقاط محروم‌تر داشته باشند تا با هماهنگی و هم‌افزایی محرومیت‌ها برطرف شود.

وی گفت: امیدواریم در این فضای جدیدی که ایجاد شده، شاهد تحقق عدالت‌محوری و فسادستیزی در کشور و استان باشیم.

قناعت افزود: امسال در حالی ۴۳ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی خودمان را جشن می‌گیریم که موفقیت‌های زیادی را در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی برای خودمان رقم زدیم اما چه کنیم که فضای رسانه‌ای قدرتمند و امپراطوری نظام سلطه باعث شده نقاط قوت نظام دیده نشود و نقاط ضعف را بسیار پررنگ نشان می‌دهند اما خودشان نقاط قوت خود را بسیار پررنگ نشان می‌دهند و نقاط ضعف را اصلا نشان نمی‌دهند.

وی گفت: با مقایسه آماری وضعیت خراسان جنوبی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انصافا قابل مقایسه نیست اما به این معنا هم نیست که در نقطه مطلوب قرار داریم بلکه با آن بسیار فاصله داریم اما خدمات خوبی به برکت انقلاب ارائه شده است که باید تبیین شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ۳۴ سال قوه مجریه کشورمان دست یک گروه خاص قرار داشت که نگاهشان به غرب بود و اعتقادی به باورهای دینی در حوزه اجرا نداشتند و تنها نظام را زیر سوال می‌بردند.

وی گفت: در دوران جنگ تحمیلی نگاه ما براساس آموزه‌های دین و تکیه بر ظرفیت‌های داخل بود اما در حوزه مدیریت اجرایی و اقتصاد نگاه برخی خواص به باورهای دینی نبود و به غرب چشم دوخته بودند که اقتصاد فعلی شد و باید آن مسوولان جوابگو باشند.

قناعت عنوان کرد: باید درخصوص مشکلات به وجود آمده، مسوولان متولی جواب دهند و چرا از نظام و حاکمیت هزینه می‌شود؟

وی افزود: نزدیک یک دهه است که نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است و هر روز حلقه مطالبات رهبری از مدیران در حوزه اقتصادی بیشتر می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر دشمنان اقتصاد و معیشت مردم را هدف گرفته‌اند و مقام معظم رهبری موضوعات را به‌خوبی مدیریت می‌کنند ولی متاسفانه برخی از مدیران متوجه نیستند و اعتقادی به ظهور و بروز باورهای دینی و توان داخلی در مدیریت اقتصادی کشور ندارند که اقتصاد کشور چنین شده است.

وی افزود: اگر اقتصاد لیبرالی مردم را سعادتمند می‌کرد، وضعیت کشورهای اروپایی این نبود؛ شک نکنید وضع کشورهای آمریکا خیلی بدتر است و هر روز بدتر هم می‌شود.

قناعت اظهار داشت: اینکه چهار و پنج کشور قدرتمند جهان هر روز در مورد ایران اسلامی تصمیم‌گیری می‌کنند نشان از قدرت کشور ما است، ایران همه معادلات جهان را به هم ریخت که این جایگاه ایران اسلامی است و در مسائل منطقه‌ای هم هر زمان ایران وارد شد به‌خوبی مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه امروز بدون جنگ و لشکرکشی شاهد صدور انقلاب اسلامی هستیم گفت: ما هشت سال دفاع مقدس را به‌خوبی رقم زدیم که یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد، مردم ما در این ۴۳ سال علیرغم همه مشکلات از آرمان‌های خود دست برنداشته‌ و پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی رییس جمهور را از جنس مردم خواند و افزود: فضای کار، تلاش و خدمت در کشور مطلوب است و با همسو شدن دولت و قوای دیگر شاهد اتفاقات خوبی در کشور خواهیم بود.

وی اظها رداشت: درخصوص سفرهای شهرستانی هم در اولین فرصت به سرایان سفر خواهیم داشت تا موضوعات را بررسی و بخشی از مشکلات را پیگیری و حل کنیم.

در این نشست با حضور نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه سرایان و جمعی از مسوولان از خدمات سه ساله “ابراهیم رسولی‌مقدم” فرماندار سابق سرایان تقدیر شد و استاندار خراسان جنوبی حکم انتصاب “سید یاسر رضوی حیدری” به عنوان سرپرست فرمانداری را اعطا کرد.

سید یاسر رضوی حیدری، متولد ۱۳۵۷ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، عناوین مدیر واحد ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای صدا و سیمای خراسان شمالی، مسوول ارزیابی نیروی انسانی و برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مسوول واحد آموزش مرکز تولید فنی سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مسوول بانک اطلاعات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در سوابق اجرایی خود دارد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و در روزهای اخیر با حضور استاندار در شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاینات و زیرکوه، سرپرست فرمانداری این شهرستان‌ها نیز معرفی شدند.