امروز ظهر جمعی از فعالین سیاسی و فضای مجازی با دکتر اسماعیلی معاون  آقای کریمی مدیرکل سیاسی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار صمیمانه حاضرین در جلسه انتقادها و نظرات خود را در خصوص برخی روندهای مدیریتی و سیاسی اعلام کرده و دکتر اسماعیلی نیز به آن ها پاسخ گفت. برخی موارد و محورهای مطرح شده در جلسه از این قرار بود:

۱. بجای فضاسازی های کاذب و هم صدا شدن با مخالفین دولت انتقادها منصفانه و منطقی و رودرو مطرح شود. تاکنون هیچ درخواست دیدار و جلسه ای را چه مدیرکل سیاسی و چه معاون امنیتی بی پاسخ نگذاشته اند. اگر حقیقتا بدنبال شفاف سازی هستیم پیش از روشن شدن زوایای یک موضوع در مورد آن نقدهای سیاه نکنیم.

۲. فقدان تحزب واقعی باعث شده که هر گروه و فردی خود را مصداق اصلاح طلبی بداند و دیگران را به چالش بکشد. کادر سازی از دل محافل چندنفره و گعده ها بیرون نمی آید ساز وکار خود را دارد.

۳. به جوان گرایی و استفاده از نیروهای همسو با منتخب دولت اعتقاد دارم و به همین دلیل هم تز دکترایم  بررسی قانون احزاب بوده است.

۴. منشور گفتگوی سیاسی به فرمانداران ابلاغ شده و ما باید این ” فرهنگ گفتگو” را در جامعه جا بیندازیم. اگر آن فرهنگ شکل گرفت بی اخلاقی های رسانه ای هم کم می شود. من این موضوع را در نشست فرمانداران پیگیر خواهم بود.

۵. انتقاد به ضعف اطلاع رسانی در دولت و بدنه دستگاه های اجرایی را کاملا قبول دارم. اما شما که اهل رسانه و قلم هستید کمک کنید ” شورای اطلاع رسانی” برای بیان خدمات دولت تشکیل و فعال شود.

۶. با همه احترامی که برای نمایندگان قائلیم اما اجرا را شان دولت و ارکان آن می دانیم.

۷. برخی جابجایی ها جنبه ارتقا برای مدیری دارد و یا اساسا مدیری در آستانه انتصاب جای دیگری قرار می گیرد. گاهی حتی دستور العملی برای الزام مدیران به سکونت در محل خدمت هست که نمی توان نادیده اش گرفت. باید به همه جوانب اشراف داشت تا نظر دقیق و پخته ای داد اما عده ای بدون اطلاع هرگونه اظهار نظری می کنند و چون مسئولیت هم ندارند پاسخگو نیستند، این جوانمردی آنهم در این ماه مبارک نیست…

۸.با همه انتقادها و مشکلات معتقدم وجهه استان نباید تخریب شود. هر مسئولی روزی می آید و می رود اما اعتبار و نام خراسان جنوبی می ماند. کاری نکنیم که اعتبار و سرمایه و نام نیک از استان برود. از ظرفیت ها بگوییم بهتر است تا تخریب آنهم در شرایطی که امکان دفاع افراد از خودشان وجود ندارد

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله