رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در ۱۰ ماه گذشته مشکل ۲۰ واحد تولیدی با استفاده از ظرفیت‌های داخل استان رفع شد و از تعطیلی رهایی یافتند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز دوشنبه در حاشیه بازدید مسوولان قضایی استان از چند واحد تولیدی در بیرجند افزود: بسیاری از این مشکلات با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان قابل حل است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: کمبود مواد اولیه مهمترین مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی استان است که از ظرفیت کارگروه حمایت از تولید برای رفع این مشکل استفاده می‌شود.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: شعار جهش تولید در سال ۹۹ باید با جدیت دنبال شود و دادگستری خراسان جنوبی این رویه را تا رسیدن به حداکثر تولید در استان ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای تولیدی استان از کمبود مواد اولیه رنج می‌برند گفت: این واحدها کمتر از ظرفیت کار می‌کنند که اگر موجبات تهیه مواد اولیه فراهم شود ضمن اشتغالزایی بیشتر، تولید روند جهشی به خود خواهد گرفت.

حمیدی افزود: در کنار کمبود مواد اولیه بازار فروش در استان نیز به عنوان مشکل از سوی تولیدکنندگان مطرح شده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در حالی که کیفیت محصول تولیدی استان در کشور حرفی برای گفتن دارد، سایر استان‌ها متقاضی خرید این محصولات هستند و بازار محصولات مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دومین روز از هفته قوه قضاییه با عنوان حمایت قضایی از تولید و کارآفرینی نامگذاری شده است گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود قدری از مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم.

بازدید امروز رییس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان خراسان جنوبی از واحدهای تولیدی و صنعتی به مناسبت هفته قوه قضاییه انجام شد.

یکم تا هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب، هفته قوه قضاییه نام دارد.