#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?استاندار خراسان جنوبی از ممنوعیت تردد شبانه در کلیه شهرهای استان خبر داد.
ملانوری با اعلام این خبر در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان خاطرنشان کرد: با عنایت به مصوبه روز گذشته ستاد ملی کرونا، ترددهای شبانه از ساعت ۲۲ تا ۴ صبح در همه شهرهای استان ممنوع است.
?وی تصریح نمود: بر اساس مصوبه های قبلی ستاد کرونا، محدودیت تردد فقط برای شهرهای نارنجی و قرمزو با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح بود که بر اساس مصوبه امروز این اصل منع تردد برای همه شهرهای استان در نظر گرفته شد.
?استاندار متذکر شد: اگر چه آمار مبتلایان و فوتی های استان، سیر نزولی پیدا کرده و خوشبختانه نرخ شیوع را مهار کرده ایم اما آمارها باز هم به نسبت جمعیت استان، قابل تأمل است.
?ملانوری تأکید کرد: ما همچنان باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، زدن ماسک و شستشوی مکرر دست ها را جدی بگیریم.
?وی ادامه داد: آمارهای دانشگاه علوم پزشکی حکایت ازاین دارد که به طور میانگین ۵۱ درصد ابتلائات در سطح کشور مربوط به تجمعات و دورهمی های خانوادگی است و متأسفانه این رقم در استان ما خیلی بیشتر و در حد ۶۵ درصد می باشد.
?استاندار به وضعیت فعالیت مدارس نیز اشاره کرد و گفت: کلاس های آموزشی همچنان به صورت غیر حضوری برگزار می شود و دانش آموزان و دانشجویان می توانند با استفاده از بسترهای مجازی فعال از مباحث آموزشی استفاده نمایند.
?ملانوری ادامه داد: در رابطه با برگزاری کلاس های درس دانشگاه ها ، وزارت علوم نیز تابع مصوبات ستاد ملی کروناست.

?وی به یکی از مهمترین تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونای استان و بحث لزوم فعال سازی فروشگاه های اینترنتی اشاره کرد و گفت: حتی اگر موضوع کرونا هم مطرح نمی شد، با توجه به توسعه تکنولوژی، فعال شدن فروشگاه های اینترنتی و تلفنی برای تسهیل شرایط دسترسی مردم به خدمات از ضرورت هایی بود که باید محقق می شد.
?استاندار خاطرنشان کرد: این طبیعی است که ما به لحاظ منطقی و عرفی نمی توانیم خیابان ها و مغازه ها را از جمعیت خالی کنیم اما باید راهکارهایی ارائه نماییم تا میزان نیاز مردم به مراجعات حضوری برای خرید کاهش پیدا کند.
?ملانوری تأکید کرد: فروشگاه های اینترنتی باعث کاهش ترافیک و ازدحام جمعیت در معابر شده، راه های دسترسی افراد به تأمین نیازهای شان را تسهیل می نماید.
?وی افزود: بر اساس تأکیداتی که در ستاد کرونا و دیگر جلسات شد، سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف گشت نسبت به تأمین زیرساخت های لازم برای فعال کردن فروشگاه های اینترنتی در استان اقدامات درخوری انجام دهد.
?استاندار به اولین دستور کار جلسه امروز ستاد کرونا اشاره کرد و گفت: در این جلسه با برنامه ریزی های سازمان صنعت، معدن و تجارت، ضمن معرفی یکی از فروشگاه های اینترنتی فعال در استان، خدمات و امکاناتی که این فروشگاه در اختیار مردم قرار می دهد و نحوه استقبال اصناف از این زیرساخت مورد بررسی قرار گرفت.
?ملانوری ادامه داد: فروشگاه های اینترنتی فعال باید با استفاده از ظرفیت های رسانه ای، بیلبوردهای شهری و فضای مجازی، تبلیغات لازم را برای جذب و ترغیب مردم به خرید از این مجموعه ها انجام دهند.
?به گفته وی؛ رسانه های استان به ویژه صدا و سیما لازم است در زمینه معرفی این فروشگاه ها به مردم اقدام نمایند.
?شایان ذکر است: براساس آماری که در این جلسه اعلام شد، در بحث نحوه انتقال بیماری، دورهمی های خانوادگی با ۶۵.۳۶ درصد در مقام اول و درگیری محل کار با ۲۴.۶۲ درصد در جایگاه دوم قرار دارند.