.  شب یلدا بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن و دلجویی از بزرگان فامیل است.

اما امسال شب یلدا نیز بهانه‌ای برای صعود قیمت‌ها در بازار میوه و آجیل شده است.

مردم از قیمت بالای این اقلام اساسی گلایه دارند و می‌گویند با این روند افزایشی که قیمت میوه و آجیل دارند پولمان به گرد پایشان هم نمی‌تواند برسد.

دغدغه مردم برای افزایش قیمت‌ها پای بازرسان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و کارشناسان جهاد کشاورزی را به بازار باز کرد.

در این بازرسی‌های انجام شده فاکتور میوه فروشی‌ها بررسی شد، در این میان یکی از مغازه داران سطح شهر گفت: افزایش قیمت‌ها بازار فروش آجیل را نیز کمرنگ کرده است به قدری بعضی از اقلام گران هستند که مردم حتی به سمتشان هم نمی‌روند، چه برسد به اینکه بخواهند برای خریدشان هزینه کنند.

در این بازرسی‌ها مشخص شد که کالا‌های اساسی همه موجود هستند و هیچ گونه کمبودی بازار را تهدید نمی‌کند.

آن چیزی که بیشتر از همه دیده می‌شد عدم درج قیمت‌ها در برخی از مغازه‌های میوه و تره بار بود، یکی از مورد‌های تخلف که در بازرسی‌های انجام شده مشاهده شد عدم درج قیمت شکلات بود که صورت جلسه این تخلف تنظیم شد.

یکی از شهروندان گفت: در سطح شهر افراد زیادی را می‌بینم که قدرت خرید میوه و آجیل را ندارند در صورتی که اگر قیمت‌ها کاهش پیدا کنند همه اقشار جامعه می‌توانند اقلام اولیه زندگیشان را تهیه کنند.

بازار شب یلدا در دست بازرسان

حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در مرکز استان ۳ مرکز بدوی برای بررسی پرونده‌های مخصوص شب یلدا اختصاص داده شده است.

او گفت: همکاران تعزیرات حکومتی تا اول دی ماه به واحد‌های صنفی مراجعه می‌کنند و اگر با تخلفی مواجه شوند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

حسن پور گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی t۱۳۵.ir و یا شماره‌های تلفن ۱۳۵ و ۱۲۴ تخلف‌ها را گزارش دهند.

برای افزایش قدرت خرید باید همه کالای مورد نیاز با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرند.