#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: با هشداردهی دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تدابیر لازم در مرز رسمی ماهیرود ۵۷۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف شد.

سید حسن رحیمی‌زاده افزود: این محموله بزرگ به طرز بسیار ماهرانه داخل بدنه تانکر ورودی از کشور افغانستان جاسازی شده بود که همکاران بازرسی گمرک با برش بدنه تانکر مواد مخدر را کشف کردند.

وی درباره جزئیات کشف این محموله گفت: پیرو نامه وصولی از دفتر هماهنگی استان‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران منضم به نامه وزارت اطلاعات مبنی بر اینکه احتمال ورود مواد مخدر صنعتی به کشور از طریق مرزهای گمرکی ما با کشور افغانستان از جمله مرز ماهیرود وجود دارد، مجموعه مدیریت گمرکات استان تدابیر لازم را اتخاذ کرد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: تقویت تیم‌های بازرسی و واحد سگ‌های موادیاب گمرک و تلاش همکاران ما منجر به کشف ۵۷۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه شد.

وی افزود: گمرکات خراسان جنوبی دارای تیم‌های بازرسی و سگ‌های موادیاب آموزش‌دیده است که با مشکوک شدن به این تانکر عملیات تخصصی کشف مواد مخدر با موفقیت انجام شد.

رحیمی‌زاده با بیان اینکه یکی از تجهیزات مورد نیاز گمرک‌ها دستگاه ایکس‌ری است گفت: زیرساخت‌های لازم برای استقرار دستگاه ایکس‌ری در مرز ماهیرود فراهم شده و امید است با استقرار این دستگاه در گمرک ماهیرود بتوانیم از ورود هرگونه مواد مخدر سنتی و صنعتی به کشور جلوگیری کنیم و کمک خوبی در بازرسی و کنترل داشته باشیم.

خراسان جنوبی دارای ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان است و چهار بازارچه مرزی یزدان (میل ۷۵)، گلورده (میل ۷۳)، دوکوهانه و ماهیرود را دارد که در سال‌های اخیر فعال‌ترین آنها پایانه مرزی ماهیرود بوده است.