استاندار خراسان جنوبی گفت: آنچه باعث موفقیت‌های چشمگیر در حوزه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، اقتصادی و فرهنگی شده، بهره‌گیری از الگوی مدیریت اسلامی است.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت آغاز هفته دولت و روز پزشک که در گلزار شهدای گمنام پردیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، افزود: آموزه‌های برگرفته از مکتب اسلام، امام، ولایت و رهبری است که انقلاب اسلامی را از بدو تاسیس تاکنون در برابر تکانه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و نظامی حفظ کرده و استوار نگهداشته است.

وی با اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران زیر پرچم انقلاب شکل گرفته است گفت: علاوه بر اصول حاکم بر نظام اداری و اجرایی که در همه کشورها وجود دارد، ارزش‌ها، عقاید و الگوهای رفتاری نظام‌مند ارزشی و انقلابی حاکم است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اسلام، بزرگترین مکتبی است که رفتارهای نیک و پسندیده را برای خدمت به بشر و تامین زیرساخت‌های یک زندگی آرمانی تعیین کرده و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتازترین و تنهاترین کشوری است که از این الگوی رفتاری بهره می‌برد.

وی گفت: شهدای انقلاب و دولت از جمله شهیدان رجایی و باهنر که منشأ خدمات بزرگی بودند، در همین مکتب اسلام پرورش یافتند که توانستند کشور را در بحران‌های فراوان مدیریت کنند و نام‌شان ماندگار شود.

ملانوری افزود: امروز مکاتبی که ذیل مکتب اسلام شکل گرفته از مکتب مدافعان حرم و وطن و حاج قاسم به مکتب شهدای مدافع سلامت رسیده است.

وی گفت: آنچه باعث شد مدیریت کشور را به قله‌های سعادت در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و هسته‌ای برساند، چیزی جز درس گرفتن از الگوی رفتاری مدیریت اسلامی نیست.

استاندار خراسان جنوبی افزود: امروز در ادامه این مسیر همه ما وظیفه داریم که در راستای تحقق سیاست‌های سند بنیادین گام دوم انقلاب، به گونه‌ای گام برداریم که چله موفق دیگری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد و با استفاده از تجارب گذشته و نیز تکیه بر دانش، تخصص و فن نیروهای کارآمد کشور و ایجاد زمینه برای فعال‌سازی نیروهای جوان کشور، گام دوم را پرشتاب پیش ببریم.

وی تصریح کرد: آنچه امروز باید به طور ویژه در کشور مورد توجه قرار گیرد، مسایل فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد و معیشت مردم، اشتغال جوانان، مسکن، سلامت و توسعه زیرساخت‌هاست که همه شدنی است.

ملانوری گفت: هر منطقه توانمندی‌ها و استعدادهایی دارد که باید با برنامه‌ریزی درست از آنها در مسیر توسعه بهره بگیریم.

وی همچنین با گرامیداشت روز پزشک و تشکر از خدمات کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا گفت: مدیریت کرونا باید با آهنگ پرشتاب‌تر از قبل دنبال شود و امروز به برکت نظام و انقلاب پس از ۴۲ سال زیرساخت‌های خوبی در زمینه سلامت فراهم شده و ایرانی که در این حوزه نیازمندی‌های زیادی داشت امروز در تامین نیروهای متخصص سایر کشورهای جهان هم نقش دارد که از برکات انقلاب اسلامی است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با گذشت ۱۸ ماه از شیوع ویروس کرونا و وجود وضعیت بحرانی با ایجاد هزینه‌های زیاد مادی و معنوی، جمهوری اسلامی ایران در مدیریت این بیماری یکی از کشورهای دارای شرایط مطلوب است هرچند ممکن است انتقاداتی هم در این زمینه وجود داشته باشد.

وی گفت: در ابتدای شیوع کرونا حتی برای واردات ماسک تحریم بودیم چه رسد به داروهای مورد نیاز اما خوشبختانه با تکیه بر دانش بومی و اتکای به خود بسیاری از نیازها رفع شده است.

ملانوری افزود: درخصوص واکسیناسیون نیز تلاش‌های زیادی برای تامین واکسن کرونا صورت گرفت و حاصل تلاش‌ها این شد که امروز در استان هفت درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم و امیدواریم با تلاش مضاعف به زودی شاهد واکسینه شدن کل جامعه هدف باشیم.

وی ضمن تشکر از خدمات پزشکان و کادر درمان، از خدمات خیران در زمینه کمک‌های مومنانه نیز قدردانی کرد.

همزمان با نخستین روز هفته دولت و به مناسبت روز پزشک با حضور استاندار خراسان جنوبی از جامعه پزشکی و فعالان حوزه بهداشت و درمان استان تقدیر شد.

استاندار امروز با همراهی معاونان خود و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی با حضور در محل گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح تقدیر به رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به نیابت از خدمات فعالان حوزه بهداشت و درمان استان به ویژه در دوران شیوع کرونا قدردانی شد.