مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از جذب ۵۰ درصدی اتباع بیگانه به ویژه پناهندگان و مهاجرین افغانستانی در کلاس‌های سواد آموزی استان خبر داد.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از رشد ۹۸ درصدی نرخ سواد استان خبر داد و گفت: میانگین رشد سواد کشور ۹۶ درصد است که استان دو پله بالاتر از میانگین کشوری ایستاده است.

او بر تشکیل بانک اطلاعاتی دانش آموزان پناهنده تأکید کرد و افزود: برای شناسایی و تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰ نفر در طرح کمیساریا و ۱۲۰ نفر در طرح آموزش اتباع، با چالش‌هایی مواجه هستیم که با تهیه بانک اطلاعات می‌توانیم نسبت به ثبت نام آن ها اقدام کنیم.

موسوی نژاد با اشاره به جذب ۵۰ درصدی اتباع بیگانه به ویژه پناهندگان و مهاجرین افغانستانی در کلاس‌های سواد آموزی استان تصریح کرد: تا نیمه مهر امسال خانه پیشگیری مرکز استان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: برای اجرای ۹ طرح در عرصه‌های مختلف عمرانی، آموزشی، تربیتی، خدماتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله هوشمندسازی، تجهیز و نوسازی، ایمنی و ورزشی، کانون‌های یاریگران زندگی و فرهنگی و هنری ۵۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

او از افزایش ۱۵۱ نفری سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: امسال آموزش و پرورش خراسان جنوبی با کمبود هزار و ۹۴۷ نیروی انسانی مواجه است و با توجه به اینکه امسال هزار و ۲۵۹ نفر بازنشسته شده‌اند، طراز نیروی انسانی کمبود جمعیت نفری را نشان می‌دهد.

موسوی نژاد با بیان اینکه سال تحصیلی ۱۴۰۱ با حضور ۱۸۵ هزار دانش آموز خراسان جنوبی آغاز می‌شود، افزود: ۲ هزار و ۶۰۰ آموزشگاه و بیش از ۹ هزار کلاس درس برای آغاز سال تحصیلی آماده هستند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور