🔹قناعت با بیان اینکه مردم، مؤلفه قدرت ایران هستند، گفت: انتخابات پرشور، اقتدار و امنیت ملی را تضمین می کند.
جواد قناعت در نشست صمیمی با فعالان اجتماعی شهرستان قاینات به تشریح اهمیت و نقش رسانه در جامعه پرداخت و اظهار داشت: در سال ۲۰۲۳ تعداد ۴۲ هزار نفر به دلایل مختلف در آمریکا کشته شدند اما رسانه های این کشور اصلاً به آن نپرداختند.
🔹وی با اشاره به مرگ مهسا امینی، متذکر شد: در ایران یک فوت که سناریوی دشمن هم بود در رسانه ها پر رنگ دیده شد، علت این است که فضای مجازی ما در دست دشمن است.
🔹استاندار با تأکید بر اینکه در غرب موضوعات حساس را رسانه ای نمی کنند، تصریح کرد: گرانی در آمریکا بیداد می کند و برخی ایالت ها حکومت نظامی است و امنیتی وجود ندارد، اما این موارد در رسانه هاشان دیده نمی شود.
🔹قناعت اظهار داشت: طبق بررسی های غرب، امنیت در ایران نسبت به لندن، برلین، شیلی و … بسیار بهتر است اما برخی مردم و مسئولان حس بدبختی دارند، متأسفانه این حس وجود دارد و دلیل هم دارد.
🔹وی عدم دقت مسئولان در کارها یعنی همین افتتاحیه ها و کلنگ زنی های بدون پشتوانه را از دلایل بروز حس بد در مردم عنوان کرد و گفت: رویه دولت سیزدهم بر این است که تا یک پروژه کامل و واقعی نباشد، افتتاح نشود و ما افتتاحیه و کلنگ زنی های نمایشی نداریم چراکه این مهم درخواست معاندین است.
🔹به گفته وی؛ دومین دلیل این حس بد خودباختگی های رژیم گذشته است و سومین دلیل هم همین فضای مجازی است، برخی رجال و سیاسیون آلوده می خواهند آمریکا را بزرگ کنند در حالی که گرانی در آمریکا بیداد می کند و برخی مسئولان آمریکایی نمی توانند حتی یک مسافرت هم بروند.
🔹استاندار با بیان اینکه وضع ما در ایران مطلوب است لذا نباید نا امیدی را ترزیق کنیم، گفت: در حوزه های زیرساختی و علمی پیشرفت های زیادی داشته ایم به نحوی که امروز آمریکا را می زنیم و جرأت نمی کند واکنشی نشان دهد.
🔹قناعت تصریح کرد: چشم دنیا به ایران اسلامی است و همه کشورها از ما الگو و اسوه می گیرند، گرچه هزینه این توجه، تشدید تحریم هاست.
🔹وی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان پای نظام و انقلاب هستند، افزود: خمیرمایه و شالوده اصلی قوه مجریه در دولت های گذشته توسط افراد خاص چیده می شد، اما دولت سیزدهم انقلابی است لذا باید مدیران انقلابی هم جهادی پای کار باشند.
🔹به گفته وی؛ یکی از مشکلات ما در خراسان جنوبی خشکسالی است که با تدبیر دولت سیزدهم، انتقال آب دریای عمان به استان با وجود کمبود منابع و تحریم ها در دستور کار است.
🔹استاندار با تأکید بر اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان( ۵۰ همت) برای انتقال آب به استان هزینه می شود، خاطرنشان کرد: آبی که برای کشاورزی، هدر رفت و آب شرب در استان مصرف می شود در مجموع ۵۲ میلیون مترمکعب در سال است اما از محل پروژه انتقال آب، ۶۰ میلیون مترمکعب آب خواهیم داشت که تا پایان سال ۱۴۰۴ این مهم محقق می‌شود.
🔹قناعت ادامه داد در طول هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم فقط ۱۲ هکتار از حریم استان وارد محدوده شده اما در این دو سال دولت سیزدهم حدود پنج هزار هکتار از حریم وارد محدوده شهرهای استان شده است.
🔹به گفته وی؛ زیرسازی راه آهن ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با وجود تحریم ها در دستور کار است و انتقال گاز به استان هم با اعتبار زیادی در حال انجام است.
🔹وی با اشاره به برخی کاستی ها در خدمت رسانی ها گفت: مسئولان در رده اجرایی باید پاسخگوی مردم باشند و این ربطی به نظام ندارد، برای دشمن در هر اتفاقی نوک تهدیدها به سمت رهبری است چرا که این مهم از حربه های دشمن می باشد.
🔹استاندار در ادامه به اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت: آرای انتخاباتی هرچه بالاتر باشد موجب اقتدار ایران در منطقه می شود، به همین دلیل است که برخی می خواهند در جامعه شوک ایجاد کنند تا مشارکت ها را پایین بیاورند.
🔹قناعت متذکر شد: چرا بخش زیادی از رسانه های اروپایی به موضوعات ایرانی می پردازند؟ چراکه از اقتدار ایران می ترسند.
🔹وی با بیان اینکه انتخابات پرشور تضمین کننده امنیت و اقتدار ایران است، افزود: درصد مشارکت بالا قدرت چانه زنی را بالاتر برده و چاقوی ما را تیز تر می کند.
🔹استاندار با اشاره به جمعیت بالای مردم ایران گفت: این جمعیت بالا یک مؤلفه قدرتی است و مشکل اصلی در غرب این است که نمی توانند مردم را دور هم جمع کنند.
🔹قناعت افزود: در این شرایط هیچ چیزی مهمتر از انتخابات نداریم و برای اینکه شرمنده شهدا نباشیم باید از فضای همدلی و تعامل استفاده کرده و انتخاباتی پرشور را رقم بزنیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور