.
?استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی بارندگی های اخیر استان که با حضور دستگاه های امدادی و خدماتی ذی ربط برگزار شده بود، با بیان این مطلب افزود: تلاش و مجاهدت مدیران در بارندگی های اخیر و همراهی و همکاری مردم شریف استان در واقع مانور همدلی و وحدت و مصداق بارز هم افزایی بود که باید به بهترین شکل ممکن این مهم اطلاع رسانی گردد.
، محمد صادق معتمدیان، ضمن تاکید بر جمع بندی گزارش آسیب ها و خسارات سیل در مناطق مختلف استان، گفت: مسئولین ذی ربط در اسرع وقت گزارش کامل و مستندی از خسارات و آسیب هایی که سیل اخیر در مناطق مختلف استان از خود بر جای گذاشت، به منظور ارائه به رئیس جمهور محترم و سایر مراجع ذیربط آماده کنند.
?رئیس شورای مدیریت بحران استان ،بارش های اخیر استان که بالغ بر ۱۰۰ میلی متر بود را بی سابقه خواند و افزود: با تمهیدات و پیش بینی ها و انجام اقدامات پیشگیرانه ای که در استان انجام شد، خوشبختانه برغم حجم بالای بارش ها ، تلفات جانی در استان نداشتیم که در نوع خود یک رکورد محسوب می گردد.
?معتمدیان ،ضمن تاکید بر آسیب شناسی و احصاء نقاط ضعف دستگاه ها در سیل اخیر گفت: در راستای تدوین تجارب، دستگاه های ذی ربط، ضمن تقویت نقاط قوت که بسیار بیشتر از نقاط ضعف بود،باید نقاط ضعف خود را احصاء و برای برطرف شدن آن، تمهیدات و اقدامات لازم را برنامه ریزی کنند.
?مقام عالی دولت در استان، به اقدامات لازم در زمانبندی های قبل،حین و بعد از بحران اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه قبل از بحران توسط دستگاه های مختلف موجب کاهش قابل توجه خسارات مالی و جانی شد و همراهی همه دستگاه های نظامی و انتظامی و همچنین دستگاه های خدمت رسان در حین بحران نیز که برغم کمبود تجهیزات و ماشین آلات در حوزه های مختلف، موجب شد با هم افزایی و همدلی مسئولین، کارها به خوبی مدیریت شده و سناریوهای چیده شده به خوبی اجرایی گردید.

ستاندار خراسان جنوبی به برآوردخساراتی که سیل به ساختمان ها، پل ها، راه های ارتباطی و… وارد نموده اشاره کرد و افزود: میزان خسارات وارده از حیث اعتباری باید سنجش و به مسئولین ذیربط در کشور در اسرع وقت اعلام گردد.
?معتمدیان، ضمن اشاره به لزوم اقدامات پس از بحران، ادامه داد: برای کاهش تبعات و خسارات پس از بحران نیز باید برنامه ریزی و آینده نگری های لازم با پیش بینی های مورد نظر به انجام برسد.
?وی، به تماس های تلفنی رئیس جمهوری و معاون اول ایشان به منظور بررسی و احصاء آخرین وضعیت استان درخصوص مدیریت بارندگی های اخیر و اقدامات و تمهیدات لازم در این زمینه اشاره کرد و افزود: آنچه که در این بارش ها باید موردتوجه قرار گرفته وبه خوبی منعکس گردد مشارکت مناسب مردم بود ؛ بگونه ای که مردم خودجوش پای کار بوده و با توجه به پیام ها و هشدارها، حضور به موقع و همکاری با مسئولین مربوطه،نقشی موثر در کاهش خسارات داشتند.
?وی، به نقش رسانه ها، بویژه رسانه ملی در اطلاع رسانی مطلوب و به موقع به مردم استان اشاره کرد و افزود: مردم به خوبی به هشدارها و توصیه های مسئولین توجه کردند و این همراهی موجب شد با مدیریت درست بحران، انشالله بتوانیم از ثمرات و برکات بارش های اخیر در استان به خوبی استفاده کنیم.
?این گزارش حاکیست؛ در این جلسه هر یک از مدیران متولی در این زمینه به ارائه آخرین گزارش و اقدامات صورت گرفته پرداختند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله