معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیریت صحنه تصادفات جاده‌ای در کاهش تلفات تاثیرگذار است که باید از سوی دستگاه‌های متولی مورد توجه قرار گیرد.

 علیرضا عباس‌زاده  در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان افزود: استفاده از تجهیزات هوشمند در ثبت تصادفات از سوی دستگاه‌هایی که مدیریت صحنه تصادف را به عهده دارند ضروری است و پیگیری لازم برای تامین آن باید انجام شود.

وی گفت: ۲۰ دستگاه دوربین کنترل سرعت لیزرگان باید از محل‌های مختلف پیگیری و اعتبار آن تامین شود چرا که در کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیرگذار است.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در تحلیل تصادفات باید بررسی‌ها دقیق باشد تا آثار عملکردها به طور مشخص مشاهده شود.

وی ادامه داد: اختیاری به دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها داده می‌شود که پاسخ درخواست دستگاه‌های اجرایی در زمینه مجوز تردد جاده‌ای را براساس آنچه در قانون آمده، بدهند.

عباس‌زاده گفت: دانشگاه بیرجند هم موظف است تا زمان ایمن سازی محور اصلی روبه‌روی شوکت آباد از خروج دانشجویان جلوگیری کند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

وی اظهار داشت: تامین اعتبار مرکز پزشکی قانونی فردوس نیز در حال پیگیری است و به زودی انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر تخصیص به موقع اعتبارات برای ایمن سازی راه‌ها تاکید کرد و گفت: این موضوع در پیشرفت پروژه‌های زیربنایی و روبنایی بسیار تاثیرگذار است و باید به طور جدی دنبال شود.

مدیریت صحنه تصادفات در خراسان جنوبی مورد توجه باشد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه هزار و ۴۲۹ فقره تصادف در جاده‌های استان به وقوع پیوست که این آمار در مدت مشابه سال قبل هزار و ۴۴۸ مورد بود.

اسدالله جلال‌زاده افزود: تعداد کشته‌های تصادفات در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته که ناشی از خستگی بیش از حد رانندگان یا درگیری فکری است.

وی گفت: در این مدت ۲۲۷ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شدند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۳ نفر بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: برخی دستگاه‌های اجرایی درخواست تردد خودروهایی در سطح جاده‌ها برای اعزام دسته جمعی را دارند اما نمی‌توان در این زمینه از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها مجوز صادر کرد.

وی با اشاره به تصادفات فوتی ثانویه متاثر از بی توجهی به مدیریت صحنه گفت: این موضوع با توجه به حادثه‌ای که در ۲ استان رخ داده باید مورد توجه قرار گیرد که از تکرار آن در خراسان جنوبی جلوگیری شود.

جلال‌زاده افزود: برای اجرای طرح راهداری زمستانه نیز دپوی شن و نمک انجام شده و کنترل‌های لازم در دستور کار است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور