فرماندار بشرویه گفت: زمین جدید از سال‌ها قبل به محدوده شهرهای بشرویه و ارسک الحاق نشده است که با پیگیری و اخذ مجوزهای لازم این مشکل مردم برطرف خواهد شد.

علی شفیعی  افزود: در شهر بشرویه با مشکل کمبود زمین برای ساخت و ساز مواجه هستیم و از حدود ۲۰ سال قبل زمین جدید به محدوده شهری الحاق نشده است.

وی بیان کرد: سال گذشته با پیگیری‌های مدیریت عالی استان مصوبه الحاق ۷۶ هکتار به محدوده شهری بشرویه را از شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اخذ کردیم و برای الحاق این اراضی به طرح باید تاییدیه و مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی را نیز اخذ کنیم.

فرماندار بشرویه گفت: در صورت اخذ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری مشکل چندین سال مردم بشرویه حل خواهد شد.

وی ادامه داد: استاندار خراسان جنوبی به جد پیگیر حل مشکل زمین در شهرستان بشرویه است که امیدواریم پیگیری‌های صورت گرفته در راستای حل مشکلات مردم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

شفیعی با اشاره به مشکل زمین مسکونی در شهر ارسک گفت: در این شهر هم بیش از ۱۰ سال گذشته زمین جدید به شهر الحاق نشده است و مردم همچنان برای ساخت و ساز با مشکل مواجه هستند.

وی بیان کرد: در شهر ارسک مشکل زمین در پلاک‌های ۵ و ۶ حل شده است اما در پلاک‌های ۱۰ و ۱۵ به دلیل مشکلات حقوقی با مشکل مواجه هستیم و پیگیری‌های زیادی درخصوص حل مشکل اراضی مذکور انجام شده و در حال انجام است که امیدواریم در راستای حل مشکل مردم به سرانجام خوبی برسد.

فرماندار بشرویه اظهار داشت: در شهر ارسک حدود ۲۶۰ قطعه زمین برای واگذاری به مردم وجود دارد.

مرکز شهرستان بشرویه در شمال خراسان جنوبی و ۳۰۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.