#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دکتر باباییان متخصص بیهوشی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: متاسفانه تخت های آی سی یو بیمارستان ولیعصر(عج) در حال پر شدن است. در بهمن و اسفند شاید یک یا دو مریض داشتیم. مریض هایی که از قبل بستری بودند و به علت هوشیاری قابل ترخیص به بخش نبودند و مریض جدید و بدحال نداشتیم ولی متاسفانه از اوایل فروردین رفت و آمد های خانوادگی، سفر های غیر ضرور، رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی  و استفاده کمتر از ماسک باعث افزایش موارد ابتلا به این بیماری شده است.

متخصص بیهوشی در ادامه افزود: متاسفانه می بینیم آی سی یو در حال پر شدن است و مریض های ما شیب صعودی پیدا کردند و بیشتر بیماران جوان و بدحال که با درگیری بالای ریوی  مراجعه می کنند که شاید هیچوقت وضعیت ریه آنها به حالت قبل برنگردد و این عوارض تا آخر عمرشان گریبان گیرشان باشد و آنها را اذیت کند.

دکترباباییان در پایان با توصیه به هم استانی های عزیز در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی ، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات ، پرهیز از رفت و آمد های غیر ضرور به ویژه عدم رفت و آمد با خانواده هایی که افراد مسن و بیماری زمینه ای دارند خاطر نشان کرد:  وارد فاز جهش یافته این بیماری شدیم و میزان واگیری و مرگ و میر این بیماری چندین برابر شده که امیدوارم بتوانیم با همراهی مردم این روزهای سخت را پشت سر بگذاریم.