#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست فرمانداری خوسف گفت: دومین کشتارگاه شهرستان با سرمایه گذاری دویست میلیارد ریال تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
محمدعلی ایمانی در بازدید از محل احداث کشتارگاه طیور شهرستان به همراه مدیر کل دامپزشکی استان گفت: ان شهرستان با داشتن بیش از ۷۵ مرغداری فعال شامل ۱۰ عدد مرغداری تخم گذار و ۶۵ مرغداری گوشتی فعال به عنوان قطب تولید گوشت مرغ در استان خراسان جنوبی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ واحد مرغداری به صورت نیمه فعال می باشند و امیدواریم در سالجاری این تعداد نیز فعال شود.
وی ظرفیت تولید گوشت سفید در شهرستان را به صورت سالانه بیش ۶ هزار و ۸۶۳ تن در سال عنوان کرد و افزود: در راستای تکمیل چرخه تولید احداث این کشتارگاه بسیار حائز اهمیت است.
سرپرست فرمانداری خوسف تصریح کرد: پرداخت تسهیلات برای این کشتارگه پیگیری می شود تا بتوانیم در راه اندزای این کشتارگاه تسریع شود.
وی ادامه داد: احداث کشتارگاه در راستای توسعه اشتغال و افزایش درآمد تولید کنندگان بسیار مهم می باشد و در این جهت از همه جوانب برای حمایت از این سرمایه گذاری ها استفده خواهد شد.
سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: میزان اشتغال کشتارگاه طیور به صورت مستقیم ۴۱ نفر بوده و درصد پیشرفت فیزیکی کشتارگاه طیور در حال حاضر ۲۰ درصد می باشد و امکانات زیر ساختی مثل برق ، آب و گاز در حال حاضر برای این کشتارگاه تامین شده است.
وی اظهار کرد: کشتارگا صنعتی دام قهستان در منطقه آرک در سال گذشته با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده است و بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار شده اند.
وی ادامه داد: ظرفیت این کشتارگاه ۵۰۰ راس دام سبک، ۵۰راس دام سنگین می باشد که به دلایلی کمتر از ظرفیت خود مشغول بکار است.
سرپرست فرمانداری خوسف اظهار کرد: باید شرایط به نحوی فراهم شود که این کشتارگاه با ظرفیت کامل وارد چرخه تولید شود.
وی بیان کرد: مشکلات این کارخانه احصا و با حضور مدیران استانی در دست بررسی است و امیدواریم با تاکیدات استاندار محترم هر چه سریعتر برطرف شود و دستگاه های اجرایی شهرستان برای حمایت از این سرمایه گذاری از تمام امکانات و ظرفیت های موجود استفاده خواهند کرد.