مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی و ادبی در کتابخانه‌های استان، گفت: به مناسبت هفته کتاب، اجرای بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح خراسان جنوبی برنامه ریزی شده است.

محمود حاجی، امروز شنبه ۲۱ آبان در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی و جمعی از کتابداران با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در ایام کرونا ریزش تعداد بسیاری از افراد را از عضویت کتابخانه‌ها داشتیم که در این مدت ۵۰ هزار عضو کتابخانه‌های استان به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی کتابخانه‌ها به ۱۸ هزار نفر کاهش یافت.

وی افزود: با توجه به اینکه کتابداران باید نقش مشاوره در کتابخانه‌ها را داشته باشند در همین راستا طرح «کتابداران، مشاوران امین» برنامه ریزی شد که براساس آن کتابداران متناسب با هر سنی به صورت ماهانه کتاب‌ها را دسته‌بندی و در قالب سیر مطالعاتی به مردم و ادارات اعلام می‌کنند تا از این منابع مفید استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد اعضای ۸۴ باب کتابخانه‌های سطح استان خراسان جنوبی به ۴۳ هزار نفر رسیده است، تصریح کرد: در استان حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه کتاب داریم.

حاجی بیان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی بیش از ۴۰ نوع خدمت فرهنگی را به اقشار مختلف مردم ارائه می‌کند که بیش از ۹۵ درصد اعضاء، این خدمات را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت هفته کتاب در روز ۲۴ آبان اجرا می‌شود، تصریح کرد: کتاب‌هایی که در بازار چاپ می‌شوند در کارگروه نهاد کتابخانه‌های عمومی بررسی شده و چنانچه محتوای کتابی مفید و متناسب با عموم مردم تشخیص داده شده به مخزن کتابخانه‌ها اضافه می‌شود در غیر این صورت از ورود آن به مخزن کتابخانه‌ها جلوگیری می‌شود.