مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۱۰ دستگاه اکسیژن‌ساز به بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استان برای استفاده بیماران تنفسی اهدا شد.

محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی از تجهیزات اهدایی به بانک امانات پزشکی هلال احمر خراسان جنوبی افزود: این جمعیت با شیوع ویروس کرونا برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران کووید ۱۹ کمپین «نفس هدیه کنیم» را راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ بانک امانات تجهیزات پزشکی در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با کمک خیرین ۱۰ دستگاه اکسیژن‌ساز به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای استفاده بیماران تنفسی در اختیار این بانک‌ها قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۳۴۸ کالا و تجهیزات پزشکی به تعداد ۱۸ قلم شامل ویلچر، کپسول اکسیژن، ونتیلاتور، تشک مواج و تخت بیمارستانی در بانک امانات پزشکی نگهداری می‌شود و نیازمندان با مراجعه به این مراکز می‌توانند به صورت رایگان از این کالاهای پزشکی مورد نیاز برای دوره درمان بیمار خود استفاده کنند.

وی افزود: بانک‌های امانات پزشکی در جهت کمک به اقتصاد خانواده‌های بیماران، کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر درمان، کمک به بیماران برای مراجعه نکردن به بیمارستان‌ها و بهبود شرایط روحی آنان نقش موثری دارند.

رضایی گفت: با توجه به نیاز بیماران کرونایی به اکسیژن از مردم و خیرین خواستاریم با پیوستن به این کمپین و اهدای نفس به نیازمندان بار دیگر ما را در این حرکت همیاری کنند.

وی اظهار داشت: خیرین، نیکوکاران و مردم نوعدوست استان می‌توانند با استفاده از کد دستوری # ۵۶ * ۱۱۲ * یا واریز کمک‌های خود به شماره حساب ۵۲۳۹۳۹۳۹۵۵ با شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۲۲۲۳۱۵۶ نزد بانک ملت اقدام به اهدای نفس به بیماران کرونایی کنند.