?استاندار خراسان جنوبی از آمادگی استان برای برگزاری انتخاباتی سالم و با مشارکت بالا خبر داد.
ملانوری با اعلام این خبر در دیدار با آیت ا.. عبادی نماینده ولی فقیه در استان، ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار امیدواری کرد؛ به برکت این ایام، بیماری منحوس کرونا ریشه کن گردد تا مردم، سال نو را با سلامتی و نشاط بیشتری تجربه کنند.
?وی به آغاز فرآیند انتخابات به دستور وزیر کشور اشاره کرد و تصریح نمود: انتخابات با دستور رئیس ستاد انتخابات کشور کلید خورده و بر اساس برنامه زمان بندی، مهلت ثبت نام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر سپری شده است.
?به گفته وی؛ بررسی صلاحیت ثبت نام کنندگان در هیئت های اجرایی و سپس هیئت های نظارت در حال انجام است.
?استاندار از زمان تعیین شده برای ثبت نام شوراهای اسلامی روستاها گفت و عنوان داشت: ثبت نام کاندیداهای شورای اسلامی روستا ۱۶ فروردین سال آینده آغاز می شود.
?ملانوری تأکید کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، در ۲۸ خرداد ماه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری بر گزار می گردد.
?در ادامه جلسه خوش خبر معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار در خصوص روند برگزاری انتخابات در استان و عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در آستانه فرارسیدن سال نو در خصوص تنظیم بازار استان به ارائه گزارش پرداختند.

?معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار، برگزاری انتخابات و مشارکت حداکثری مردم را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: اسلامیت و جمهوریت، از برکات نظام اسلامی و برگرفته از اندیشه های ناب حضرت امام خمینی(ره) است.
?خوش خبر به حضور گسترده مردم استان در انتخابات های گذشته اشاره کرد و تصریح نمود: انتخابات در استان خراسان جنوبی دارای پیشینه ای درخشان بوده و از مشارکت های رکورد شکن مردم در انتخابات های گذشته همواره در سطح کشور به نیکی یاد می شود. وی از روند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ گفت و متذکر شد : انتخابات شورای اسلامی شهر از بیستم اسفند ماه با نام نویسی از داوطلبان توسط فرمانداری ها شروع شد که در ۳۱ شهر استان، افراد به حد نصاب رسیده اند و در مجموع ۶۰۳ نفر ثبت نام داشته اند.
?به گفته وی؛ از مجموع ثبت نام کننده ها، تعداد ۷۱ نفر خانم هستند که نسبت به دوره گذشته یک و نیم درصد رشد داشته است .
?رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: از بین کاندیداهای ثبت نامی در شوراهای اسلامی شهر به ترتیب کارمندان دولت ، بازنشستگان ، جامعه فرهنگیان و … بیشترین تعداد را دارا هستند.
?خوش خبر افزود: تعداد ۱۳۸ نفر از کاندیداهای شورای اسلامی شهر دارای سابقه شورایی هستند .
?وی به تعداد اعضای تشکیل دهنده شوراهای اسلامی شهرهای استان اشاره کرد و گفت: شوراها در ۳۰شهر با ۵ نفر عضو اصلی و ۳ نفر علی البدل تشکیل می شوند و فقط در شهر بیرجند، شورای شهر دارای ۹ نفر عضو اصلی و ۶ نفره علی البدل می باشد.
?به گفته وی؛ استان آماده لازم برای برگزاری انتخابات را دارد.
?معاون استاندار با تقدیر از نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه استان به جهت تشویق مردم برای حضور در عرصه خدمتگذاری شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: با توجه به آموزه های دینی، تأکید بر انجام کار شورایی و جایگاه والای شوراها در قانون اساسی، سخنان ائمه محترم جمعه استان در استقبال داوطلبان جهت حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر بسیار مهم بود.
?خوش خبر امنیت، سلامت ، رقابت و مشارکت را از ارکان انتخابات دانست و گفت: با تأکید مقام عالی دولت در استان، در برگزاری انتخابات، قانون باید به عنوان محور همه برنامه ریزی ها قرار گیرد.
?به گفته وی؛ با تأکید استاندار،همه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری دولت باید در خدمت برگزاری انتخابات قرار گیرد.
?وی، انتخابات باشکوه را عامل اقتدار کشور عنوان کرد و گفت: برگزاری انتخابات کاری جمعی است و همه باید در کنار هم با انسجام، اقدام به برگزاری انتخاباتی پر شکوه نماییم تا همچون گذشته با حضور مثال زدنی مردم پای صندوق های رأی مشارکت حداکثری رقم بخورد.
?در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندر نیز از اقدامات صورت گرفته در حوزه تنظیم بازار گفت و خاطرنشان کرد: قیمت گذاری کالاها بر دو قسم تقسیم می شود که یکی در کلان کشور و دوم در استان تصمیم گیری می شود.
?عابدی به قیمت گذاری اقلامی که در اختیار مدیریت استان است اشاره کرد و گفت: در آخرین جلسه تنظیم بازار استان به اذعان تمامی دستگاه های نظارتی، اقدامات ستاد تنظیم بازار به نحو شایسته ای انجام شده است.
? وی ادامه داد: باید فعالیت های انجام شده در حوزه های نظارتی به طور کامل به مردم اطلاع رسانی شود.
?معاون استاندار با اشاره به تدبیر استان در تأمین اقلام اساسی مورد نیاز تصریح نمود: با تأکید شخص استاندار و با در نظر گرفتن جمعیت استان، در خصوص ذخیره سازی اقلام اساسی مورد نیاز ، اقدامات شایسته ای صورت گرفته است.
?عابدی خاطرنشان کرد: بر این اساس، ذخیره انبارهای استان از لحاظ اقلام مرغ منجمد، برنج و شکر در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.
?وی ادامه داد: با پیگیری های شخص استاندار و مساعدت وزیر صنعت،معدن و تجارت محموله های ویژه ای برای شرکت پشتیبانی امور دام استان فراهم گردیده تا ان شاء ا… در تأمین اقلام اساسی مشکلی نداشته باشیم.