معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: سرعت پیشرفت اجرای طرح آبرسانی به روستاهای استان کم است و به جهت اهمیت موضوع، باید تسریع شود.

، علیرضا عباس زاده در اولین جلسه قرارگاه استانی آبرسانی روستایی در سال جاری برگزار شد افزود: فاز اول طرح جهاد آبرسانی شامل آبرسانی به ۱۱۵ روستا با ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار از مهر سال ۱۴۰۰ آغاز شد و تاکنون آبرسانی به ۶۵ روستای استان انجام شده است.

وی بر تسریع در روند اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: باید تلاش می‌شد قبل از تنش آبی تابستان امسال، آبرسانی به ۵۳ روستای باقیمانده به پایان می‌رسید تا مشکل آب مردم این روستاها رفع شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، آبرسانی به روستاهایی که در اولویت هستند باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: شرکت آبفا استان باید با مدیریتی که در این زمینه انجام می‌دهد حل بخشی از مشکلات در این زمینه را به مردم روستاها واگذار می‌کرد تا در روند اجرای کار تسریع شود.

عباس زاده تاکید کرد: آبرسانی به روستاهایی که اهالی آنها همکاری بیشتری در این زمینه دارند باید در اولویت کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در برنامه اعتبارات طرح آبرسانی محرومیت زدایی شامل ۴۹ روستای هدف، بالغ بر ۱۱۵ روستای در مسیر را داشته‌ایم که تاکنون ۶۵ روستا آبرسانی شده است.

مهدی دوستی با بیان اینکه فاز دوم طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان در پایان سال ۱۴۰۳ شروع می‌شود افزود: بعد از اتمام فاز نخست طرح جهاد آبرسانی، فاز دوم آغاز خواهد شد که در این فاز به ۱۴۵ روستای دیگر که بالای ۲۰ خانوار هستند، آبرسانی می‌شود.

نوشته و خبر نگار :مهدی نقی پور و ا.حسن پور