استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی از بازارچه مرزی دوکوهانه در شهرستان نهبندان بازدید کردند.

جواد قناعت، امروز پنج شنبه سوم آذر با هدف بررسی وضعیت موجود و اطلاع از میزان فعالیت بازارچه مرزی دوکوهانه در نقطه صفر مرزی از این بازارچه بازدید کرد.

، بازارچه مرزی دوکوهانه در سال ۱۳۷۹ افتتاح شده و زیرساخت‌های اولیه برای فعالیت در مرز را دارد. پنج باب انبار کالا ، ۲۰ باب غرفه،  جایگاه عرضه سوخت،  باسکول ۶۰ تنی،  ساختمان اداری و مسکونی، پست قرنطینه دام،  سامانه جامع گمرکی از امکاناتی است که در این بازارچه وجود دارد.

بازدید از پروژه چاه عشایری معدن حاجات شهرستان نهبندان

استاندار خراسان جنوبی همچنین با حضور در منطقه معدن حاجات شهرستان نهبندان از پروژه چاه عشایری بازدید کرد. هدف از اجرای این پروژه با دبی ۱.۵ لیتر بر ثانیه، ضرروت تأمین آب پایدار برای آبرسانی سیار و آب مورد نیاز شرب انسان و دام عنوان شده است.

تاکنون برای حفر و اجرای عملیات لوله گذاری، پمپاژ و شبکه برق این پروژه، ۱۷ میلیارد ریال هزینه شده است. پیش بینی می‌شود خرید تجهیزات و منصوبات، ساخت منبع ذخیره، حصارکشی و ایجاد راه دسترسی برای تکمیل این پروژه ۲۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشد. با اجرای این طرح ۵۰۰ خانوار از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

حضور در جمع عشایر، بازدید از برخی مناطق روستایی و عشایری، بازدید از بازارچه مرزی دوکوهانه، بازدید از سد خاکی بندان، کلنگ زنی پایگاه امداد و نجات هلال احمر از جمله برنامه‌های این سفر است. استاندار همچنین ضمن حضور در روستاهای دغال و بندان و ضمن گفتگو با مردم، مشکلات این مناطق را بررسی خواهد کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور