فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: دشمن از روی استیصال و با جنگ احزاب و همه قوا درصدد ایجاد اخلال در حوزه داخلی کشور است.

 سردار “محمدرضا مهدوی” در دیدار دست‌اندرکاران و اعضای ستاد بزرگداشت هفته بسیج با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار داشت: امسال در حالی به استقبال چهل و سومین سالگرد تشکیل بسیج می‌رویم که دشمن زبون و مستاصل که در هیچ عرصه‌ای توان مقابله با جمهوری اسلامی را نداشته، به تزویر روی آورده است.

وی افزود: ما امروز در تقابل ۲ فرایند جهانی هستیم که یکی ارزش‌های اسلامی است و منادی و پرچمدار معنویت، عدالت، اخلاق و کرامت انسانی بوده و برای دفاع از محرومان و مستضعفان جهان قدرت‌سازی می‌کند و دیگری فرایند ارزش‌های آمریکایی که در برابر عدالت می‌ایستد و مروج نابرابری و تحقیر ملت‌ها، اشاعه‌دهنده ابتذال اخلاقی، پوچ‌گرایی و بی‌هویتی انسان‌ها و ملت‌هاست.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: اکنون در گام دوم انقلاب و در فرایند بزرگ جهانی، با دستاوردهای بزرگ و خیره‌کننده توسط فرزندان انقلابی ایران قوی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و زیرساخت‌های اساسی با پیشرفت قابل ملاحظه کشور مواجه هستیم که این روند دشمن را عصبانی کرده و به وحشت انداخته، محیط منازعه را پیچیده‌تر و متنوع‌تر و ابعاد تقابل را گسترده‌تر کرده است.

وی عنوان کرد: ما همواره تجربه کرده‌ایم که در سختی‌ها، ناملایمات و چالش‌ها رشد کرده و قوی شده‌ایم، روی پای خود ایستاده‌ایم تا کشور را به استقلال برسانیم و می‌رویم ایران اسلامی را قوی‌تر کنیم.

سردار مهدوی گفت: امیدواریم در گام دوم انقلاب هرچه سریعتر بستری برای ایجاد تمدن نوین اسلامی فراهم شود و در جهت بسط حاکمیت اسلام گام موثر برداریم، در این راستا به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی سه عنصر بصیرت، اخلاص و عمل به‌هنگام را سرلوحه امور قرار داده و در جهت پیش برندگی انقلاب اسلامی با همه توان تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیج در عرصه‌های مختلف اجتماعی فعال است و نقش موثری دارد اظهار داشت: بسیج در عرصه سازندگی با ساخت مسکن روستایی، راه، قنات، چاه، ترویج کشاورزی و دامداری و در حوزه محرومیت‌زدایی به دورترین نقاط کشور با توزیع بسته‌های معیشتی و همچنین دستگیری از نیازمندان گام برداشته است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: بسیج در عرصه سلامت و بهداشت، خدمات پزشکی در مناطق بسیار محروم، دورافتاده و نابرخوردار فعال بوده و برای ایجاد ظرفیت‌هایی در عرصه پزشکی، سلامت، علمی، دانش‌بنیان‌ها و اتصال آنها به مراکز تولیدی و صنعتی که عرصه جدیدی را رقم زده، تحول اساسی به وجود آورده است.

وی افزود: همچنین در عرصه فرهنگی با هم‌افزایی و کمک به دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و آموزش عالی، بسط و گسترش دانش‌بنیان‌ها به صنعت، تجربه و تولید نیز کمک کرده است و در عرصه اقتصادی به مراکز تولیدی در جهت پیشگیری از کندتر شدن کار، تسهیل‌گری و کمک به امنیت غذایی مردم فعالیت داشته است.

سردار مهدوی گفت: در عرصه دفاعی و امنیتی پیشرفت در تولیدات دفاعی منجر به بازدارندگی در منطقه شده و بازدارندگی دفاعی ما توانسته چشم طمع بسیاری از مستکبران و دشمن زبون را از سر کشور و منطقه کوتاه کند.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان همواره در میدان‌های مختلف امنیتی و دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشته‌اند تصریح کرد: امروز بسیجیان سلحشور در عرصه جهاد تبیین با کمک دیگر دستگاه‌های فرهنگی و ادارات مختلف در جنگ نرم در مقابل توطئه‌های دشمن و استکبار با همه توان ایستادگی می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: در آغاز چهل و سومین سالگرد تشکیل بسیج با ۴۳ سرفصل در عرصه‌های مختلف بیش از ۲ هزار برنامه در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

وی گفت: این روزها و شب‌ها اوقات سختی برای بسیجیان است، از طرفی ناراحتی و عصبانیت در برابر دشمن را به خاطر مصلحت‌هایی کنترل می‌کنند و از طرفی مظلومانه خون بسیجیان بر کف خیابان ریخته می‌شود.

سردار مهدوی اظهار داشت: براساس سنت الهی تزویری که دشمن طراحی کرده به خودشان بر می‌گردد و بسیجیان ما همچنانکه مکرر درخواست دارند پاسخ قاطع و محکم به ایادی استکبار در کف خیابان داده شود لذا می‌رویم به سمتی که پاسخ کوبنده و محکم به ایادی استکبار و مزدوران داخلی بدهیم.

برنامه‌های هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز می‌شود و شعار هفته بسیج امسال «بسیج خدمتگزار ملت ایران» است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور