عصر امروز و در مراسم اختتامیه دوره آموزشی رویکردهای نوین در روابط عمومی در جمع خبرنگاران و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: روابط عمومی ها به عنوان یکی از مهمترین واحدهای اداری ، جامعه پکپارچه ای هستند که با در کنار هم بودن معنا پیدا کرده و می توانند دست به کارهای بسیار بزرگی بزنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، عباسعلی بهاری، با بیان اینکه در حال حاضر روابط عمومی ها در جایگاه واقعی خود در دستگاه ها قرار ندارند افزود: بخشی از این نقیصه مربوط به عدم شناخت جایگاه روابط عمومی ها است.
وی عدم تخصص در حوزه روابط عمومی ها را از دیگر ضعف های موجود در این زمینه دانست و تصریح کرد: کارکنان روابط عمومی باید متخصص و کارآمد بوده و به علوم جدید نوین در این زمینه آشنا باشند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، با بیان اینکه نصب پوستر به در و دیوار ادارات وظیفه روابط عمومی ها نیست ادامه داد: روابط عمومی استانداری به هر شکل ممکن به دنبال احیای جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه هاست و در راه ارتقای جایگاه آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
بهاری، تقویت ارتباط بین مدیران دستگاه ها و روابط عمومی ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: تقویت ارتباط روابط عمومی ها و رسانه ها نیز باید هرچه بهتر از قبل دنبال شود چرا که رسانه ها همواره می توانند روابط عمومی ها را در راه رسیدن به اهداف یاری نمایند.
وی یکی از ضعف های دولت یازدهم را ضعف در حوزه اطلاع رسانی دانست و تصریح کرد: دوره های آموزشی در حوزه های خبرنویسی و نیز تشریفات و ارتباطات باهمین هدف و با همین رویکرد اجرایی شده است که امیدواریم بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
وی تقویت ارتباط بین دستگاهی را از جمله وظایف روابط عمومی ها دانست وافزود: همه روابط عمومی ها بایددر چارچوب سیاست های دولت حرکت کنند واجرای این سیاست ها باید اولویت کاری آنها باشد چرا که این سیاست ها در نهایت به تقویت نظام و اقتدار کشور خواهد انجامید.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد جایگاه روابط عمومی ها در ادارات و دستگاه ها دچار چالش و یا تضعیف شود افزود: ظرفیت های موجود در روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید شناسایی و به بهترین نحو این ظرفیت ها در راستای اهداف و برنامه های دولت در استان بکار گرفته شود.
بهاری، انباشت وظایف غیر مرتبط در روابط عمومی ها را از دیگر نقاط ضعف روابط عمومی ها برشمرد و خاطر نشان ساخت: این امر موجب شده تا روابط عمومی ها نتوانند آنگونه که شایسته و بایسته است به وظایف ذاتی خود بپردازند.
وی به ارزیابی دستگاه های اجرایی در ۷ شاخص تخصصی اشاره کرد و افزود: در ارزیابی دستگاه های اجرایی سیاسی عمل نخواهیم کرد اما اجرای سیاست های دولت بعنوان مطالبه مردمی و تحقق وعده های رییس جمهور بسیار مهم و حائز اهمیت می دانیم.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، خاطر نشان ساخت: با هماهنگی های انجام شده از ابتدای مهرماه سال جاری دوره های آموزش خبرنویسی ویژه خبرنگاران و مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان برگزار خواهد شد.
بهاری، به فعال شدن سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در استان به عنوان یکی از معدوداستان های فعال در این زمینه اشاره کرد و افزود: سطح دسترسی افراد به اطلاعات در این سامانه مشخص شده و افراد می توانند به صورت آزادانه به اطلاعات مورد نظر دست پیدا کنند چرا که دولت تدبیر و امید دسترسی همه اقشار جامعه به اطلاعات را از حقوق مسلم آنان می داند و به آن اعتقاد دارد

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله