اجرای طرح نسخ الکترونیک زیر پوشش بیمه سلامت از امروز در فردوس آغاز شد.

دکتر اربابی ، مدیرکل بیمه سلامت استان در مراسم افتتاحیه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در فردوس گفت: الکترونیکی شدن بیمه سلامتآغاز اجرای طرح نسخ الکترونیکیبیمه سلامت در فردوس تکلیف قانونی است که در برنامه ششم توسعه به عهده سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و هدف از آن بهینه سازی منابع و مصارف کشور و بهره مندی مردم از خدمات بیمه‌ای بر مبنای نیاز است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد جمعیت خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: الکترونیکی شدن نسخ در اسفند سال گذشته به صورت پایلوت در بشرویه انجام شد و اکنون در فردوس به عنوان دومین شهر استان اجرایی می‌شود.

اربابی گفت: طرح نسخ الکترونیک در حال حاضر برای بیماران سرپایی مطب‌های خصوصی، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک خصوصی انجام می‌شود و به تدریج بخش دولتی را پوشش خواهد داد.

مدیرکل بیمه سلامت استان، رفع هم پوشانی ها، کمک به پزشکان و داروخانه‌ها در داشتن سابقه بیمار و کاهش اشتباهات، و کمک به اقتصاد کشور و ایجاد گردش مالی بهتر در حوزه درمان را از جمله مزایای الکترونیکی شدن نسخ اعلام کرد.

میرزایی فرماندار فردوس هم با بیان اینکه بیمه سلامت بخش قابل توجهی از دغدغه‌های درمانی مردم را رفع می‌کند و در تامین مالی و پوشش هزینه‌های درمانی مردم نقش مهمی دارد، گفت: صرفه جویی در کاغذ و زمان از جمله مزایای الکترونیکی شدن نسخ است.

براتی رئیس بیمه سلامت فردوس نیز با بیان اینکه ۲۶ هزار نفر جمعیت این شهرستان زیر پوشش بیمه سلامتند گفت: باتوجه به اینکه بستر خدمات تخصصی در شهرستان‌های بشرویه و سرایان هنوز فراهم نیست، بیش از ۵۳ درصد مراجعان بیمارستانی شهرستان فردوس از شهر‌های همجوار، مسافران و افراد غیر بومی هستند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله