استاندار خراسان جنوبی بر پیگیری جدی برای راه‌اندازی پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در شهرستان نهبندان تاکید کرد.

جواد قناعت روز پنجشنبه در سفر به نهبندان و بازدید از ۲ واحد صنعتی کنسانتره آهن و طرح اکسید منیزیم در شهرک صنعتی شهرستان نهبندان با اشاره به نیاز شهرک صنعتی نهبندان به افزایش توان برق گفت: برای جبران این مشکل ۲ راهکار پیشنهاد شد، یکی این که در کوتاه مدت ظرفیت برق موجود با استفاده از توان استان تقویت شود و افزایش یابد.

وی بیان کرد: برای راهکار بلندمدت هم که بسیار اصولی و زیربنایی است، ایجاد پست ۴۰۰ کیلو ولت مدنظر است که باید در مرکز به طور جدی پیگیری شود.

قناعت عنوان کرد: با توجه به مطالبه استان و رغبت سازمان‌های دولتی مثل شستا به سرمایه‌گذاری در این منطقه، تقویت ظرفیت برق شهرک صنعتی مورد نیاز است و باید با جدیت دنبال شده و محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های در دستور کار دولت، رسیدگی به ۲ حوزه صنعت و معدن در هر استان است، اضافه کرد: ظرفیت‌های خوب صنعتی و معدنی از پتانسیل‌های استان است که باید به درستی مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بازدیدهایی که در شهرک صنعتی نهبندان انجام داده بود، گفت: این بازدید که با هدف بررسی وضعیت فعالیت برخی از واحدهای تولیدی صورت گرفت با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی همراه بود تا بتوانیم همین جا درخصوص مشکلات موجود چاره‌اندیشی و تصمیم‌گیری کنیم.

قناعت تاکید کرد: رفع موانع از مسیر واحدهای تولیدی، روند اجرای پروژه‌ها و در نتیجه تولید را شتاب می‌بخشد.

وی واحد کنسانتره آهن را از پروژه‌های بسیار خوب در راستای پرهیز از خام فروشی عنوان کرد و گفت: در این بازدید درخصوص طرح توسعه این کارخانه و ایجاد واحد فرآوری مقرر شد با پرداخت تسهیلات، تامین زیرساخت‌ها و تخصیص زمین لازم، روند اجرای این فاز را تسریع کنیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: برخی از موارد هم نیاز به پیگیری جدی در مرکز دارد که در این خصوص به دستگاه‌های اجرایی موارد ابلاغ شد.

وی با اشاره به شرایط کارخانه اکسید منیزیم، اظهار داشت: این ۲ مجموعه از واحدهای صنعتی مرتبط با معدن است که با ایجاد زمینه اشتغال برای ۳۰۰ نفر به کاهش آمار بیکاری در شهرستان و استان کمک خواهند کرد.

استاندار خراسان جنوبی در اولین سفر شهرستانی خود به نهبندان از طرح اکسید منیزیم در شهرک صنعتی این شهرستان با هدف بررسی شرایط موجود و رفع موانع از مسیر اجرای این طرح بازدید کرد.

فرماندار نهبندان در این بازدید گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی شرکت سدید سرام در حال اجراست و در حال حاضر حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مجید بیکی افزود: عملیات اجرایی طرح اکسید منیزیم در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شده و بنا به برنامه‌ریزی‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی تا پایان سال جاری راه‌‍‌اندازی و زمینه اشتغال ۵۵ نفر فراهم می‌شود.

همچنین استاندار خراسان جنوبی در ادامه از طرح کنسانتره آهن هم در شهرک صنعتی نهبندان با هدف بررسی روند اجرای کار و میزان پیشرفت فیزیکی طرح بازدید کرد.

فرماندار نهبندان درباره مشخصات فنی این طرح گفت: عملیات اجرایی طرح کنسانتره آهن با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی شرکت نیک امیدواران پیراکان در بهمن ماه سال ۹۸ کلنگ‌زنی شد.

بیکی افزود: ظرفیت تولید این واحد صنایع معدنی در مرحله اول ۳۰۰ هزار تن در سال است و طبق اعلام سرمایه‌گذار در بهمن ماه امسال به صورت رسمی افتتاح می‌شود و برای ۷۴ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار، پیگیری‌ها و اقدامات لازم برای توسعه و اجرای فاز ۲ این طرح صورت گرفته تا با سرمایه گذاری ۱۱۳ میلیارد تومان، ۳۰۰ هزار تن در سال به ظرفیت تولید این مجموعه اضافه شود.

بیکی با اشاره به اینکه هفت طرح سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در این شهرستان در دست اجرا است که با اجرای کامل این طرح‌ها در یک سال آینده برای ۶۲۵ نفر شغل ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: تا پایان سال جاری سه طرح سرمایه‌گذاری در این شهرستان با حجم سرمایه‌گذاری ۳۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی که نهبندان را به عنوان نخستین مقصد سفرهای شهرستانی خود برگزید، امروز بدو ورود به نهبندان، مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان قرار گرفت.

قناعت در ادامه برنامه سفر به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد و ضمن عطرافشانی با ذکر فاتحه‌ای، یاد شهدا گرامی داشته شد.

همچنین استاندار خراسان جنوبی به دیدار خانواده شهید محمدرضا سالمی در شهر نهبندان رفت و از خانواده این شهید والامقام دلجویی کرد.

بازدید از مجتمع گلخانه‌ای فاز یک و ۲ و نیز دیدار با امام جمعه شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه استاندار خراسان جنوبی است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان نهبندان در این سفر استاندار خراسان جنوبی را همراهی می‌کنند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.