#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها همچنان ممنوع است زیرا باعث دامن زدن به شیوع ویروس کرونا می‌شود.

ناصر خوش خبر روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا به مبحث عادی‌انگاری مردم در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: مردم و مسوولان باید بدون عادی‌انگاری و در فضایی هم‌راستا، وضعیت استان را بهبود بخشند.

وی گفت: در رعایت دستورالعمل‌ها تابع ستاد ملی هستیم اما برای مدیریت شرایط استان، تصمیماتی براساس اقتضائات موجود لحاظ می‌شود که البته ناقض مصوبات کشوری نیست.

معاون استاندار خراسان جنوبی استمرار فرهنگ‌سازی در مدیریت کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگرچه امروز مردم از سواد بالایی در مواجهه با بیماری کرونا برخوردارند اما استمرار قاعده رعایت پروتکل‌ها برای سلامت مردم که بزرگترین سرمایه ما هستند، ضروری است.

وی از کسب موفقیت بزرگ تغییر رنگ استان در نتیجه مدیریت کرونا گفت و افزود: رسیدن به شرایط مطلوب استان، نتیجه مشارکت بالای مردم و حضور موثر دستگاه‌های عضو ستاد است.

خوش خبر با بیان این که رعایت ضوابط بهداشتی در برگزاری اجتماعات رسمی بسیار مهم است تاکید کرد: رعایت فاصله فیزیکی در برگزاری جلسات مجوزدار باید به فرهنگ تبدیل شود.

وی به وضعیت بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: درخصوص نحوه بازگشایی مجدد مدارس یا استمرار وضعیت فعلی، سخنگوی ستاد ملی اعلام نظر خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به جایگاه نظرات دانشگاه علوم پزشکی در تصمیمات ستاد استانی اشاره کرد و افزود: در تصمیمات ستاد استانی نظرات علمی و کارشناسی شده دانشگاه علوم پزشکی لحاظ می‌شود.

مراسم و جلسات براساس پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

وی برگزاری برخی جلسات را مایه خیر و برکت کشور و استان دانست و تصریح کرد: این مراسم باید براساس پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

خوش خبر بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: حفظ سلامت مردم وظیفه ما و در رأس همه فعالیت‌ها قرار دارد لذا با دستگاه‌هایی که تصمیمات ستاد ملی و استانی را نقض کنند، برخورد می‌شود.

وی توجه ویژه به آرامستان‌ها را خواستار شد و گفت: طبق دستور اکید شخص استاندار و با همکاری فرمانداران و مشارکت شهرداری‌ها، نظارت بر آرامستان‌ها در استان تشدید می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم بازرسی هوشمند از اصناف افزود: بازرسی از اصناف باید مستمر و هوشمندانه صورت گیرد و اگر این اتفاق نیفتد، می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد پیک چهارم بیماری در استان باشد.

وی به افزایش آمار بیماران سرپایی کرونا در استان طی چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: این مساله باید مورد واکاوی دقیق قرار گیرد.

وی ادامه داد: در رابطه با توزیع اقلام تنظیم بازار نیز تمهیداتی اندیشید که توزیع این اقلام با رعایت کامل پروتکل‌ها انجام شود.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی از روز شنبه ۲۷ دی ماه، شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، قاینات، نهبندان، زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌های خوسف، درمیان، بشرویه و سربیشه در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار دارند.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از اول آذر امسال همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد که همچنان ادامه دارد و وضعیت چهارگانه (قرمز، نارنجی، زرد و آبی) و نوع محدودیت‌های مرتبط، متناسب با روند بیماری در هر شهر تعیین و اعمال می‌شود.