رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر استان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی طی یک سال اخیر وارد خراسان جنوبی شده است.

سید محمد موسوی میرزایی اظهار داشت: در ۲ ماه گذشته ۸۷ میلیارد تومان قول تامین اعتبار برای پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی اخذ شد که ۳۲ میلیارد تومان آن تاکنون واریز شده است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۱۲۸ دانشجوی تخصصی و ۱۹۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد که نشان از روند رو به رشد آموزش پزشکی در خراسان جنوبی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از پذیرش دانشجو در این دانشگاه در رشته‌هایی از جمله داخلی، اطفال، بیهوشی، مغز و اعصاب، قلب و جراح عمومی خبر داد و افزود: در آینده نزدیک در رشته‌های تخصصی عفونی، زنان و زایمان و پاتولوژی نیز دانشجو پذیرش می‌شود.

وی اظهار داشت: ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای با ۱۱۵ آمبولانس در استان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند، خراسان جنوبی از نظر بهداشت، مراکز درمانی و نیروی متخصص وضعیت خوبی دارد و تاکنون اقدامات ارزشمندی در خراسان جنوبی انجام شده که روستاهای دوردست هم از آن بهره‌مند شده‌اند.

موسوی میرزایی با اشاره به فعالیت ۳۲۹ خانه بهداشت و ۱۰۳ مرکز جامع سلامت در خراسان جنوبی گفت: اکنون هزار و ۶۷۸ تخت بیمارستانی در ۱۵ بیمارستان دولتی داریم که در مقایسه با آمار کشوری از سطح بالاتری برخوردار است.

وی ادامه داد: تاکنون پروژه بیمارستان خوسف ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل نیازی که وجود داشت پروژه احداث بیمارستان زیرکوه هم امسال عملیاتی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش ۴۰۰ تخت بیمارستانی به مراکز درمانی خراسان جنوبی در آینده خبر داد و گفت: سه دستگاه ام آر آی در خراسان جنوبی فعال است و به‌زودی شهرستان‌های فردوس و طبس هم از این دستگاه برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون ۵۰ دستگاه سونوگرافی و ۱۱ سی‌تی‌اسکن فعال در استان داریم گفت: طی یک سال اخیر ۳۰ مجوز ایجاد داروخانه در استان اخذ شده است.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور