نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران مانند دژ مستحکم مقابل جبهه کفر ایستاده‌اند و دارای آرمان و عقیده هستند.

 روز شنبه در دیدار فرماندهان ارتش مستقر در خراسان جنوبی ضمن تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان و بزرگداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی گفت: همانگونه که خودشناسی برای هر انسان یک مساله تعیین کننده است، جایگاه خودشناسی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در بعضی کشورها انسان‌های متعدی و متجاوز یک تشکیلات پشتیبانی، نظامی و ارتش دارند و برای رسیدن به اهداف شوم و پست دنیایی خود هر جنایتی را به وسیله آن نیروها انجام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در عصر حاضر امثال چنگیزها روسفید هستند چون جنایاتی که امروز توسط وحشی‌های مکتب انحرافی لیبرال غرب انجام می‌شود، چنگیز در برابر آن عددی نیست و به تعبیر خود این جنایتکاران آنها همه گزینه‌ها اعم از مکر، حیله، جنایت و نیروهای مسلح مجهز به تکنیک و تاکتیک بالا را در اختیار دارند.

وی اظهار داشت: کلمه و واژه‌ای که بتواند مفاسد یک عده مزدور انسانخوار که برای رسیدن به آرمان شکم و شهوتشان هر جنایتی را انجام می‌دهند، پیدا نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: نیروی مسلح یک نیروی فرهنگی است که در گذشته بازوی انبیا و اولیا بودند.

وی افزود: نیروهای مسلح قبل از اینکه در هر سیستم، جایگاه و رتبه نظامی داشته باشند، به عنوان انسان و مسلمان دارای آرمان و عقیده هستند و فلسفه جنگ چیز دیگری است.

امام جمعه بیرجند گفت: نیروهای مسلح نظام لیبرال غرب با ایجاد فتنه و فساد، جنگ را برای رسیدن به آرمان‌های پست خودشان تنظیم می‌کنند ولی نیروهای مسلح نظام اسلامی ۱۸۰ درجه با نیروهای مزدور مکتب انحرافی لیبرال غربی تفاوت دارد و هدف از جنگ رسیدن به صلح نوع بشر در کره زمین است.

وی اظهار داشت: برخی از شهدای ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح نمادهایی هستند که از کرامات زیادی برخوردار بودند و این کرامات تنها منحصر به آنها نیست، او به عنوان سمبل و نمونه شناخته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، قرنی‌ها، صیاد شیرازی‌ها و سلیمانی‌های زیادی هستند که به صورت گمنام و بی‌نام و نشان فعالیت می‌کنند اما ویژگی‌های این نمادها در آنها وجود دارد.

وی با اشاره به نامه شهید حاج قاسم سلیمانی به فرزندانش گفت: این نامه خیلی زیبا و یک انشای منحصر به فرد است که شهید سلیمانی در بخشی از این نامه می‌گوید “این راه را انتخاب نکردم که آدم بکشم، تو می‌دانی من قادر به دیدن بریدن سر مرغی هم نیستم. من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدم‌کشان است نه برای آدم کشتن”، که این برگرفته از فرهنگ نیروهای مسلح الهی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: این تعریف با تعریفی که در صف و جبهه مقابل است، کاملا تفاوت دارد.

وی در تبیین آیه ۴۰ سوره حج گفت: اگر چنانچه عده‌ای نباشند که از جامعه در برابر مزدوران دفاع کنند آنها همه چیز و همه جا را ویران می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به حدیث «فالجنود باذن الله حصون الرّعیّه» از امام علی (ع) اظهار داشت: لشکری که دنبال منویات پیامبران و پیشوایان دین می‌رود کارش حفاظت است و کارش آدم‌کشی نیست بلکه جلوگیری از آدم‌کشی است.

وی در تبیین آیه ۶۰ سوره انفال گفت: طبعا ایجاب می‌کند که در این دفاع همه تجهیزاتی را که در این راه لازم است، به کار بگیرد، این تجهیزات برای تسلط و ترساندن مردم نیست بلکه نیروی مسلح مجهز مانند دژی است که مردم به وسیله آن امنیت پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: شهید صیاد شیرازی به ظاهر یک نیروی ارتشی است اما در باطن یک عارف واصل است، کار او همان کاری است که در لشکر انبیا و ائمه ایفا می‌شود.

وی گفت: وقتی شخصیتی مانند امام خمینی (ره) می‌گوید ارتش جمهوری اسلامی کلمه طیبه است این یعنی جایگاه شما یک جایگاه قابل تعریف است و امیدواریم بعد از رسوایی و نابودی کومونیست شرق خداوند شرایطی را فراهم کند که آرمان بزرگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی محقق شود و ریشه فتنه‌ها، فسادها، قتل‌ها و جنایت‌ها با شکست استکبار جهانی چنان از بین برود.

وی افزود: ان شاءالله صاحب و فرمانده اصلی تشریف بیاورند و این پرچم را رهبر فرزانه انقلاب به صاحب اصلی بدهد و این افتخاری که شما دارید، برملا شود که نابودی فتنه‌های عالم‌گیر که امروز همه دنیا را فرا گرفته تحت رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت مهدی (عج) تحقق پیدا کند.