#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر چابک‌سازی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی به‌ویژه درخصوص نیروی زمینی براساس آمایش سرزمین و نیاز اقلیم منطقه‌ای است و فرماندهان ما در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند.

امیر سرتیپ دوم ستاد “جلیل شاطری” روز شنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار داشت: آمایشی که در ارتش قبل از انقلاب بود، آمایش سرزمینی مبتنی بر نیروهای چند ملیتی برای اهداف آمریکا و اسراییل بود.

وی گفت: در زمان طاغوت آنچه سردمداران رژیم برای خودشان افتخار می‌دانستند، تجهیزات، ساز و برگ مرتبط با ارتش و نیروهای نظامی که توسط بیگانه تجهیز شده بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا ادامه داد: ولی مسوولان آن موقع غافل از این بودند که اتکای به بیگانه برای زمان‌های مقطعی است و چون این کار برخاسته از قلب و روح آنان نبود قطعا با روحیات ارتشیان انقلابی که در بطن ارتش آن موقع حضور داشتند، ناسازگاری داشت.

وی گفت: قبل از انقلاب ارتشیانی بودند که به جامعه روحانیت، امام راحل و انقلابیون در بطن جامعه اتصال و ارتباط مداوم داشتند که رژیم شاه از این موضوع غافل بود.

امیر سرتیپ دوم شاطری افزود: کار به جایی رسید که اکثر تجهیزات نظامی ارتش توسط همین انقلابیون از کار افتاد و یکی از نشانه‌های همراهی ارتشیان با امام، ملت و انقلابیون بود.

وی گفت: در بهمن ۵۷ کمر رژیم ستمشاهی شکست و با وجود داشتن همه تجهیزاتی که فکر می‌کردند روزی به درد آنان بخورد، شکست خوردند و این شکست با توکل به خدا رقم خورد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نیروهای ارتش با همراهی سایر نهادهای امنیتی غائله‌های مختلف در کشور را یکی پس از دیگری ختم به خیر کردند و در هشت سال جنگ تحمیلی که هزاران شهید تقدیم شدند، شهدای خراسان جنوبی به دلیل اینکه بمبارانی در منطقه صورت نگرفت، شهدای خط مقدم جبهه‌های نبرد هستند.

وی با بیان اینکه ارتش بعد از جنگ چند هدف و محور را اصل فعالیت خود قرار داد افزود: بازسازی تجهیزاتی که در زمان جنگ آسیب دید یکی از اهداف ارتش بود که با اتکای با نیروی درونی خودمان صورت گرفت و امروز هم با توکل بر خدا به‌روزترین تجهیزات نظامی توسط مجموعه ارتش ساخته می‌شود.

امیر شاطری اظهار داشت: خودباوری هدف دیگری است که نیروهای مسلح بعد از انقلاب اسلامی اتخاذ کردند و به این باور رسیدیم که به خودمان متکی باشیم.

وی گفت: ارتش همراه ملت است و با استفاده از تجربیات گذشته در کنار تلاش بی‌وقفه برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور، طرح‌های مردم‌یاری و مردم‌داری را در دست اجرا دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ بیرجند افزود: در سیل‌های مختلف سطح کشور آنچه باعث نجات کشور شده، حضور به‌موقع نیروهای مسلح است و اعتماد به خدا، رهبری و اتحاد بین نیروهای مسلح موجب موفقیت ما شده است.

وی با اشاره به توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن گفت: در جنگ نیابتی با استفاده از افراطیون موج اسلام‌هراسی را در جهان ایجاد کردند و داعش نیروی سازمان‌یافته ندارد اما تفکر داعش بسیار خطرناک است که باید هوشیار باشیم.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی کور خواندند چرا که با اتصال ارتش و نیروهای مسلح به جامعه روحانیت و رهبری تاکنون حربه‌های دشمن به پوچی گراییده و نیروی مسلح کشور گوش به فرمان ولایت فقیه است.

امیر سرتیپ دوم ستاد “جلیل شاطری” ۱۹ بهمن امسال به عنوان فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نزاجا معرفی شد.